/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skifte CPU
Fra : BarsKill
Vist : 814 gange
200 point
Dato : 08-10-06 19:34

Jeg har gennem et stykke tid belastet min CPU uden at være klar over det. Den har kør med temperaturer over 100 gr. C. (Målt i Everest og i BIOS. Den "fryser" jævnligt, og går ofte ned med "Stop-meddelelser". Mit mortherboard er et ECS L7VTA med et VIA VT8377 Apollo KT400 chipset. Får jeg problemer hvis jeg skifter CPU og køler? (Jeg har socet A - og køber selvfølgeligt en sådan igen) Men er der andre parametre jeg skal tage mig iagt for?
Mvh Karsten

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-06 19:44

Du bør ikke få problemer hvis dit motherboard kan håndtere en hurtigere CPU.
I din manual står der hvad bundkortet kan køre med.

Skifter du bundkort kan du godt rende ind i problemer med det eksisterende styresystem.

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 200 point
Dato : 08-10-06 20:39

Hej der jeg fandt denne test som måske kunne give dig lidt at tænke over
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=182

Du skal jo også hente updates på www.esc.com.tw og vør lige opmærksom på hvilken version du har jeg kan se der findes flere versioner.

Ps socket 462

Godkendelse af svar
Fra : BarsKill

Dato : 27-12-06 15:33

Tak for svaret computersmeden.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 28-12-06 01:54

Selv Tak