/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Lungebetændelse
Fra : Anotherfemale
Vist : 6961 gange
10 point
Dato : 07-10-06 14:48

Nogle gode råd hvis man har lungebetændelse?

Evt. nogle der kan anbefale noget hostesaft der hjælper.
Har prøvet Pectyl brystdråber men jeg hoster stadigvæk som en gal... ;-(

Lad mig høre fra eksperterne.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 07-10-06 14:58

husk! lungebetændelse er kun ufarligt hvis det behandles med antibiotika. før man opdagede pinicilinet døde folk af lungebetændelse. så du må have fat i en læge

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 07-10-06 14:59

Bricanyl hostesaft er virkelig effektivt.

Rigtig god bedring, og sørg nu for at sengetøjet hele tiden er tørt, klamt sengetøj pga feber, er noget der kan holde lungebetændelsen ved lige

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-10-06 15:01

Har du talt med en læge, som har konstateret at det er lungebetændelse?

Hvis ja, så er du vel i penicillinbehandling, det hjælper.

Hvis nej, så kontakt lægevagten.

Jeg er ikke ekspert, men det er lægen/erne, så det er der du skal henvende dig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-10-06 15:03

snak med lægen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-10-06 15:19

håber du har talt med lægen så det ikke udvikler sig til lungehindebetændelse - og yderligere - så kan du på apoteket få granon brusetabletter der både virker slimløsende og hostestillende (hvordan det så end hænger sammen)

det samme gælder for mucomyst tabletter du kan få i håndkøb - eller via lægen hvis de skal være stærkere.

i dette forum - læge først !!!
god bedring

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-10-06 15:59

Henvend dig til Lægevagten der er åbent - han ved hvad du skal bruge og om du må bruge noget.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 10 point
Dato : 07-10-06 16:50

Ja, undgå koldt og fugtigt vejr. Og stress. God underholdning.
Timian te er godt, 12-15 kviste per liter vand.
Du kan også fra Bioforce købe et A.Vogel produkt der hedder Bronchosan, der er specielt til det. Det er det produkt jeg har erfaring for har den bedste virkning. Indehold bl.a vedbend, timian og lakridsrod.
Rigtig god bedring
Mvh
Mulberry

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 07-10-06 17:09

hvem har konstanteret du har lungebetændelse, hvorfor give hostesaft

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 07-10-06 18:27

Jeg vil heller ikke råde dig til andet end at få det diagnostiseret hos en læge og få pennicillin hvis det er lungebetændelse. Du kan typisk kende lungebetændelse ved at du hoster gult eller grønt slim op i klumper, men det kan der også være andre årsager til.

For at tage den værste hoste kan du tage lidt Norske brystdråber, men tag dem meget forsigtigt og MAX 1 teskefuld ad gangen 2-3 gange om dagen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-10-06 18:32

Sådan gjorde jeg, da jeg havde lungebetændelse:

Kamillete med honning er super godt til at stille hosten med.

Slimhinderne bliver smurt, halsen får lidt varme, og det virker beroligende - rigtig godt at indtage før sengetid - så sover man bedre.

Hanne

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 07-10-06 18:34

Apropos sengetid.....så læg et par ekstra puder under hovedet, så du ligger højt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-10-06 19:11

shhhhh... Anotherfemale sover sikkert ... Det er nok osse det bedste..
Eller osse er det en fake..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-10-06 20:16

Hun tog lige en kop kamillete med honning, og vups!

Kommentar
Fra : Anotherfemale

Dato : 08-10-06 10:22

Rolig nu - sover skam ikke.
Men er ikke på kandu.dk døgnet rundt, desværre.

I skal alle have tusind tak for jeres råd.
Jeg er i pencillinbehandling - en læge har konstateret lungebetændelse - men de andre ting vedr. hostesaft osv. vil jeg tage til mig med det samme.
Så endnu engang tak...

/Anotherfemale...

Godkendelse af svar
Fra : Anotherfemale

Dato : 08-10-06 10:24

Tak for svaret mulberry.
Jeg vil prøve det med det samme.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 08-10-06 12:03

Så lidt, lungebetændelse er "en svær en" så tag din tid..