/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
mus
Fra : snusi
Vist : 1055 gange
200 point
Dato : 07-10-06 08:12

Jeg er lige ved at brække mig Min dejlige Snapsi som plejer at forstå når jeg siger nej til noget hun ikke må, har lige spist en levende mus. Hun har et bassin som hun har vand i om sommeren, men nu har vi tømt det og da jeg gik med hende ud her til morgen, kunne jeg godt se at hun susede hen til bassinet, men indimellem sidder der en edderkop hun lige skal se på, men i dag løb der en lille mus rundt dernede og selvom jeg sagde NEJ tog hun den og hun slugte den levende. Hvad kan der nu ske, bliver Snapsi dårlig og kan jeg gøre noget? Hvor er det synd for den lille mus og hvor jeg synes det er ulækkert at tænke på at hun har taget en mus og endda levende

snusi

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-10-06 08:44

er det ikke meget naturligt for en hund at gå på jagt ?
Du kan ikke undertrykke hundens natur..

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 07-10-06 08:57

Det ved jeg godt, men synes alligevel det er synd for musen og bliver min hund nu ikke dårlig når den har spist en levende mus?

snusi

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 210 point
Dato : 07-10-06 08:57

Havde du ikke sagt "NEJ" til hunden, havde den nok ikke haft så travlt med at sluge det forbudte byttedyr, men aflivet det først. Hunden har kun gjort noget, der er naturlig for den, men din fantasi er nok det største problem her, for dét gør jo ondt, - hunden har ingen skrupler. Dèt man ikke ser, har man ikke ondt af, - du var bare uheldig at se det.
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 07-10-06 09:18

Tak for svaret akle.

Det er sikkert rigtigt at hvis jeg ikke havde været så hurtig med mit NEJ, var musen sikkert blevet aflivet før den blev spist men normalt tager hun ikke noget når jeg siger nej og det er første gang jeg har set at hun har spist et levende dyr. Det er i hvert fald helt sikkert at bassinet bliver dækket til indtil næste sommer. Musen havde jo ikke en chance. Det er en sandkasse af de der plastik som vi har gravet ned og Snapsi var ellevild her i sommer da hun fik vand i det første gang. Jeg var dog også noget nervøs for hvad Snapsis mave ville "sige" til en levende mus, men okay ja, det er sikkert mere min mave der vender sig

Go weekend

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 07-10-06 09:35

Hej snusi
Din hund har spist mus det er naturens vej, men du skal nok tænke på at en ormekur kan være det bedste du kan gøre, for der dannes orm når de spiser levende væsner. Så hvis hun nu viser tegn på orm ved at hoste eller ved at der sidder orm i endetarms hullet så er det musen der har forstyret det hele, så næste gang du taler med dyrlægen ville det nok være klogt at få en fuld ormekurs udrensning af din hund. Det kan klares med en pille. Det er bare lige et hint som du kan have i dit baghoved. God weekend til dig.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 07-10-06 09:53

Dogs will be dogs!!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-10-06 09:58

Hej "snusi"
Selv tak!
Jeg tror din hund har et herligt liv!
MVH Akle

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-10-06 15:01

Kan det ikke trøste dig at vide, at den lille mus sikkert ER død nu?
Og en levende mus i maven er næppe usundere end en død mus..

Men hvis du vil undgå, at det sker igen, så træner du rigtig meget det med at aflevere. Hver gang hun finder en eller anden ting på jorden, så rækker du hånden ud og siger "tak". Hvis hun afleverer til dig så står den selvfølgelig på masser af ros og godter. ---Eller du kan bare lære hende "læg den". Silke kan begge kommandoer, for de er begge rigtig praktiske i forskellige situationer.

Og det er ALTID nemmere at få sin hund til at GØRE noget, -end det er at få den til at HOLDE OP med at gøre noget.
---Silke og jeg har aldrig været så gode til kommandoen "Nej"...

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 07-10-06 15:51

Snapsi har aldrig været god til at aflevere, men når jeg har sagt nej rører hun det ikke før hun får lov af mig, men musen var nok for spændende til at hun ville lystre denne gang. Tak for rådet om ormekur, det havde jeg ikke lige tænkt på da hun har fået sin årlige kur for to måneder siden men må hellere lige høre hvad dyrlægen siger om dette.
Ved ikke hvorfor, men synes det er ulækkert (og synd for musen) at den kom levende ned i maven på Snapsi.

snusi