/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Sikre min kæreste
Fra : allanni
Vist : 587 gange
300 point
Dato : 06-10-06 11:55

Vi lever sammen, har begge børn fra tidligere ægteskab, men har ingen sammen.
Vi står begge på gældsbrevet til kreditforeningen for vores hus og på et gældsbrev i banken.
Min kæreste må ikke eje noget - derfor står jeg som ejer af huset.
Hvordan kan jeg sikre min kæreste, at hun får lov at bo i huset, hvis jeg skulle afgå ved døden -hvordan sikrer jeg hende bedst muligt overhovedet?
Jeg har været på familieadvokaten.dk men er ikke helt sikker på, hvilken formular vi måske kan bruge.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-10-06 12:00

Du bør henvende dig til en advokat.

det er noget med, at der skal skrives testamente hvor din kæreste indsættes som arving.

Og som begunstiget ved evt. livsforsikringer.

Dine børn er arveberettiget efter dig, så hvis der skal være mulighed for at hun skal kunne bo i huset uden at udrede børnenes del af arven, skal der laves aftaler med dem om, at hun må sidde i uskiftet bo o.s.v.

Det er for indviklet til, at du lige kan bruge en standardformular.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-06 12:01

For en sikkerhedsskyld,så skriv hertil, og få et proff. svar, det er gratis

http://www.friproces.dk/ngr/

god week-end

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-10-06 12:02

Forresten, så en anden ting, hvis det er fordi din kæreste har gæld at hun ikke kan eje noget, så vil der blive gjort udlæg i arven for at få gælden indfriet.

Man skal for at kunne overtage/varetage et bo være det der hedder solvent.

mvh dova