/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
kørekort
Fra : baykris
Vist : 1260 gange
100 point
Dato : 04-10-06 10:44

når man har fået frakendt sit kørekort, hvor når må man så starte med generhverv

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 04-10-06 10:50

Når man almindeligvis tager kørerkort kan man starte tre måneder før man bliver 18 år, så mon ikke reglerne er ens på det punkt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-06 11:02

Du kan sådan set starte med det samme.

Problemet er blot at du ikke kan gå op til prøve før frakendelsestiden er udløbet.

Men du kan da bruge tiden til at "øve" dig sammen med en kørelærer

Godkendelse af svar
Fra : baykris

Dato : 04-10-06 11:17

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-10-06 11:37

Der er jo forskel på om det er en betinget eller ubetinget frakendelse af kortet.

Ved betinget frakendelse er reglerne

http://www.sikkertrafik.dk/2d153e80

Her er beskrevet betinget og ubetinget

http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/frakendelse_koerekort/efter_frakendelse.htm

Citat
Har De imidlertid bestået en køreprøve efter det forhold, der gav anledning til frakendelse, skal kontrollerende prøve dog ikke aflægges, såfremt prøven er bestået inden for det sidste år før frakendelsestidens udløb og inden for det sidste år før ansøgningen om generhvervelse af kørekort.
Meget atypisk, men alligevel !

Hverken politiet, Trafikministeriet eller Færdselsstyrelsen kan tillade, at kørekortet generhverves før frakendelsestidens udløb, og førerretten kan ikke gengives ved benådning.
Med andre ord: Lad være med at forstyrre os med dine ansøgninger !

http://www.vinaa.dk/advokat/danframe.html?dan613

Tal med kørekortskontoret, som jeg læser det skal der også en ansøgning til om generhvervelse ved ubetinget frakendelse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-06 12:49

Selv tak