/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken projektor
Fra : steno
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 02-10-06 02:37

Hej, jeg har tænkt mig snart at købe en projektor, men jeg er ikke ligefrem specialist på det område jeg ved bare at man skal sørge for at der er rimelig høj lumens og at den kan køre over 1024x768,og med HD, så jeg har set på den her
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=235277

. Men den kører 30db lyd, ved ikke om det er for meget, og om billed kvaliteten bliver god nok, jeg skal bruge den i et kælder rum så der er ikke noget "naturligt" lys, og den skal bruges til at se film, spille spil, og pc brug. for selvom jeg selvfølgelig gerne vil have det bedste vil jeg omvendt heller ikke smide 50tusind for at se fjernsyn, og spille nogle spil.

Håber i kan fortælle mig om den her er god nok, eller om den bør have flere lumens eller hvad der skal være bedre.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 02-10-06 03:14

Den er ikke til at vurdere alene på de data som er angivet.
De siger ikke meget om billedkvaliteten. Men udviklingen er rivende på det felt, så alle nyere modeller burde være gode nok.
Der er ikke en digital videoindgang, men det er jo ikke sikkert at du nogensinde får brug for det.

Det er værd at undersøge hvor længe pæren holde og hvad en ny koster. På nogle modeller er timeprisen for høj til at man vil bruge den til privat fjernsyn. 100kr/time er set som pæreforbrug i tidligere modeller.

lysstrømmen på 3700 lumen burde være rigelig til en kælder uden for meget dagslys og med et "lærred" på ca 10 m2.

Lyd fra de indbyggede højtalere er formentlig så dårlig at du alligevel ikke vil bruge dem. Sæt en særskilt HIFI forstærker med gode højtalere op.

De 30 db angivelse er strengt taget noget intetsigende vrøvl. Der menes måske at støjen er 30 DB-A.fra køleblæseren. Det hører du næppe når musikken spiller.

Kommentar
Fra : mr.thomsen

Dato : 02-10-06 12:26

hej
Den ser fin ud til brug i en kælder, jeg vil heller ikke mene du vil høre det store til blæseren, men alle de fine tal siger ikke noget om hvordan farverne mm. ser ud, det er ofte dem der er problemet ved projektorer..

Kommentar
Fra : steno

Dato : 02-10-06 21:53

Hej transor, du siger der ikke er digital video indgang, der sidder da en DVI port er det ikke digital stikket ?
Men med hensyn til de indbyggere højtalere ville jeg heller aldrig nogen sinde bruge dem for har man et så stort billede skal man da også have den store lyd.
og med hensyn til den blæser der sidder i tror du så (hvis den larmer for meget) at jeg kan skifte blæser i den, eller sidder det meget indviklet på sådan en.

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 18-12-06 13:42

Tak for svaret transor.