/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil selskab.
Fra : Dumbo2
Vist : 528 gange
50 point
Dato : 28-09-06 10:56

Hej.
Mangler et mobil selskab der udbyder til unge mennesker.
Fri sms og fri samtale i x antal min i mdr. til en rimelig pris.
Kan bare ikke finde rundt i mobil verden
Håber der er en der kan hjælpe mig.

Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-06 10:59

Jeg syntes godt nok heller ikke det er nemt at finde rundt i, måske denne kan hjælpe dig lidt??

http://www.clickpoint.dk/pristjekket/mobil.htm

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 28-09-06 11:03

Hej.
Den har jeg prøvet og syndes ikke lige jeg fandt, hvad jeg søgte.
Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 28-09-06 11:21

Hvad er en rimelig pris?

Telia On har frisms, fri tale til fasnet+telia mobiler, 200 min fri tale til andre mobiler til 399 kr/måned og 499 hvis du også vil have fri mms.

Du skriver at det skal være til unge, alle teleselskaber er vel villige til at sælge deres produkt til unge menensker eller hvad?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-06 11:23

Da jeg købte ny tlf. i april mdr. bandt jeg mig til debitel i et halvt år, sønnen fik så simkortet over i sin tlf. jeg sidder her med hans regning.... i alt kr. 168,16 for en måned, han har gratis sms, jeg ved ikke om det kan gøres meget billigere, han har fået ordre på ikke at ringe op, kun sms'e. Der er et beløb på en fordelspakke på kr. 99 og et mdr. gebyr på 29 i beløbet på de 168,16

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 28-09-06 11:32

Det kommer jo helt an på hvordan man bruger sin telefon, derfor er det også pokkers svært at sige om det ene eller andet kan betale sig, når man ikke kender dit eksakte forbrug pr. måned

Personligt har jeg et minimalt mobilforbrug, og derfor har jeg taletid. Fik 3-400 kr med da jeg skiftede selskeb, og har stadig 182 kr tilbage, som svarer til 3-4 mdrs forbrug i min verden

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 28-09-06 11:32

Til fjendsbo.
Ja selvfølgeligt vil alle sælge deres produkter til unge mennesker. Men når man går i skole endnu og ikke har så mange penge mellem fingerne. Så er 400-500 kr mange penge i mdr.
Har været inde på telia og kigge, der fandt jeg desværre heller ikke noget som kunne passe til min søn

Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 28-09-06 11:35

Ja sidder også lige og kigger på sonofon's hjemme side.
Debitel har også nogle gode tilbud.
Jeg prøver at lede vidre.
Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 28-09-06 11:38

Til Nordsted1
Det var billigt, har lige modtaget en på 871,96 for 3 mdr. og han har fri sms.

Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-06 11:42

Så må du lærer sønnen kun at sms'e På denne billige regning er der ikke mindre end 620 sms'er, i det snart halve år sønnen har haft mit simkort, har regningerne været på samme beløb som denne

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 28-09-06 11:50

Det kan du tro, jeg også har gjort. Men han er desværre i en dum meget dum alder(16år), hvor man tror man kan tillade sig alt. Men han betaler skam selv sin regning, men har han så ingen penge til resten af mdr. Men det er jo hans problem og ikke mit
Men kunne jeg nu hjælpe ham med et andet mobilselskab der kunne opfylde hans behov, ville det jo være dejligt for ham.
Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-06 11:55

Min søn bliver 16 år til november og ham har jeg fået dresseret, det mest tåbelige er, at dem han sms'er er med, er de samme han lige har været sammen med hele dagen på skolen

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 28-09-06 12:01

Ja de sms'er sammen og hvis de ikke lige svare ham, ja så ringer han da bare. Har lige haft en MEGET alvorlig samtale med ham. Så nu håber jeg det hjælper
Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-09-06 12:07

Du kan jo også se på denne side, men det er enten taletid eller tank op

http://www.clickpoint.dk/pristjekket/mobil.htm

Citat
Men han betaler skam selv sin regning, men har han så ingen penge til resten af mdr. Men det er jo hans problem og ikke mit

Jeg forstår da godt at du vil hjælpe din søn, men at ha' en mobiltelefon er ikke og bliver det heller ikke gratis.

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 28-09-06 12:07

PRøv at kigge på www.teleprisguide.dk

Unotel med fri sms var måske en mulighed.
abonnoment: 89 kr/måned
sms 0 øre
minuttakst: 69 øre
mms: 2,50

Når han er 16 år gammel, kan han vel også selv undersøge sagen alt efter hvor udspecificeret regning i får, så lad ham regne på forskellige selskaber med eksempelvis forbruget for de sidste 3 mdr og så kan han jo selv se om det kan gøres billigere et andet sted

Eksempel med ovenstående abonnoment:
forbruget for de sidste 3 mdr har været 871 kr
- abonnoment (871-3*89) = 604
omrenet til tale tid (604/0,69) = 875 minutter. hvis det er længere end han har talt er det en billigere mulighed, hvis det erkortere er det dyrere. eventuelt mms forbrug fratrækkes inden der omregens til taletid.

dette er ret simpel mateatik som en 16 årig sagtens selv kan klare, og det er jo i hans egen interresse, og hvis han ikke gider bruge tid på det, ja så må han jo leve med sit nuværende forbrug og mangel på penge

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 28-09-06 12:08

PRøv at kigge på www.teleprisguide.dk

Unotel med fri sms var måske en mulighed.
abonnoment: 89 kr/måned
sms 0 øre
minuttakst: 69 øre
mms: 2,50

Når han er 16 år gammel, kan han vel også selv undersøge sagen alt efter hvor udspecificeret regning i får, så lad ham regne på forskellige selskaber med eksempelvis forbruget for de sidste 3 mdr og så kan han jo selv se om det kan gøres billigere et andet sted

Eksempel med ovenstående abonnoment:
forbruget for de sidste 3 mdr har været 871 kr
- abonnoment (871-3*89) = 604
omrenet til tale tid (604/0,69) = 875 minutter. hvis det er længere end han har talt er det en billigere mulighed, hvis det erkortere er det dyrere. eventuelt mms forbrug fratrækkes inden der omregens til taletid.

dette er ret simpel mateatik som en 16 årig sagtens selv kan klare, og det er jo i hans egen interresse, og hvis han ikke gider bruge tid på det, ja så må han jo leve med sit nuværende forbrug og mangel på penge

Kommentar
Fra : gril

Dato : 28-09-06 12:10

www.teleprisguide.dk

1.Indtast dit personlige forbrug af teleydelser
2.Få oplyst hvilke abonnementer, der er
billigst for dig. Alle priser er incl. moms.

Guiden er sidst opdateret den: 18—09–2006.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-09-06 12:15

Er det ikke muligt at få sat et "loft" over sine månedlige udgifter, når man har et abonnement?

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 28-09-06 12:55

Har nu været rundt på mange hjemme sider og nu har jeg fundet, hvad jeg søgte. Men tak for hjælpen til jer alle.
Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-06 12:58

Dumbo2... giv lige fiffet videre mere i tilfælde af, at sms'ere lige pludselig ikke er nok mere

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 28-09-06 13:04

Det kan du tro jeg vil

Jeg har valgt SMS shaker.

For 199 kroner om måneden i de første 6 måneder kan du tale i 124 minutter pr. måned og sende 5000 SMS

Fra 7. måned betaler du kun 60 kr. for 5000 SMS og betaler kun for de minutter du taler.
Det lyder til at rimelig og så må han styre resten.
Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 28-09-06 13:05

UPS fra Sonofon

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-06 13:10

Den må jeg vist også lige have kikket på.... men vil det sige, at efter de seks mrd. er der intet abb på kr. 199 mere?? men så kan sønnen jo igen sludre sig fattig??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-09-06 13:11

Fint nok, men så må man da bare håbe at han ikke får en masse spam med i prisen

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 28-09-06 13:17

Til ans. Forstå ikke helt, hvad du mener.
Hilsen Dumbo2

Til Nordsted1.
Så har jeg IGEN 6 mdr. til at lære ham det. Håber han bliver kloger med tiden.
Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-09-06 13:17

Citat
25 øre i opkaldsafgift - er ikke inkluderet i den månedlige betaling.

http://www.sonofon.dk/privat/produkter/mobil/sms-shaker/index.shtml

Sonofon plejer nu ikke at være den billigste udbyder.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-09-06 13:20

Mange opkald af 25 øre kan jo hurtigt løbe op. De 25 øre for hvert opkald skal din søn selv betale.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 28-09-06 13:22

Ok så forstår jeg det.
Men det har jeg læst.
Men kan ikke finde andre som har det samme med i prisen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-06 13:26

Indtil videre holder jeg mig til Debitel til. ca 170 kr. pr mdr, men hvis du finder de vise sten, om
et halvt år, så giv mig endelig besked

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-09-06 13:35

Jeg mener også at Sonofon er et af de selskaber, der tager betaling for 1 minut selv om man kun har talt i 20 sekunder.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-09-06 13:39

Hos CBB kan din søn sende sms'er for 1 ØRE pr. stk. mod et abonnement på 79 kr. pr. måned.

http://www.cbb.dk/cms.ashx/ekstra-services/cbb-sms.aspx?gclid=CPmKuPWc0IcCFQJtQwodrXcZIw

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-09-06 13:44

En anden mulighed er at tilmelde din søn Sonofon Selvhenter - så kan han tanke sin mobiltid og kan få en meddelelse en gang dagligt om hvor meget der står tilbage på kontoen.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-09-06 13:50

Citat
ans

Dato : 28-09-06 13:35

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg mener også at Sonofon er et af de selskaber, der tager betaling for 1 minut selv om man kun har talt i 20 sekunder.

Det skal man jo lige have i tankerne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-06 13:55

Overførsel af minutter
De første 6 måneder kan du overføre ubrugte minutter fra én måned til den næste. Ubrugte minutter fra de første 6 måneder overføres ikke til den 7 måned.
Kun 60 kr./md. efter 6 måneder
Efter 6 måneder falder din månedlige betaling til kun 60 kr. og for de penge får du 5.000 SMS. Taletid koster stadig 80 øre i minuttet, og sender du mere end 5.000 SMS’er på en måned koster SMS’er derover 20 øre pr. stk.

Fra Sonofon's hjemmeside.

Ampere... CCB mobil... jeg kan ikke hitte ud af, hvor meget koster det så, at tale i mobil??

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-09-06 15:03

Nordsted: så koster det fra 44 til 69 øre/minut afhængig af hvilken løsning du vælger.

http://www.cbb.dk/cms.ashx/produktet/priser.aspx

Det første link er et tillægsprodukt du kan vælge.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-09-06 15:06

Forskellen på de 44 hhv 69 øre ligger i prisen på opkaldsafgiften på 50 øre hhv. 25 øre.

Ampere

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-09-06 20:15

Der er CBB og Telmore. Jeg har pt. CBB. da de er billigst og min erfaring er at de dækker bedre end Telmore.

CBB bruger Sonofons net og Telmore TDC´s net.

Annuller spørgsmålet
Fra : Dumbo2

Dato : 01-10-06 10:30

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Men TAK for hjælpen til alle.