/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
?: Puch Maxi - lidt problemer
Fra : micmac01
Vist : 974 gange
100 point
Dato : 22-09-06 21:50

Hej

Jeg har fået en fin Puch Maxi K - som står i næsten original stand.

Har lige skifte lejer og simmerringe.

Da jeg skulle starte den op igen, var den svær at starte.
Tændingen står ca. midt i - har prøvet at sætte den forskellige steder, er
vendt tilbage til midterstillingen. Der er fin gnist.

Jeg går lige nu efter benzin tilførelsen. Knallerten er boret og hakket med
et 15 tandstandhjul foran. Studsen er boret op og passer til cylinderhullet.
Karburatoren er std. (den gl. runde) - der sidder en 70'er dyse (har haft en
64'er i, men den gik dårligere (52-54'er er normalt på rund karbu) (dyserne
er ikke stoppet til)

Jeg kan godt få den startet inden for de 3 første tryk. men den reagerer
ikke så godt på gassen.
Når den startes, skal den have fuld gas. Den kommer igang og omdrejningerne
stiger langsomt, men det er forsinket reaktion på gashåndtaget.
Den kan fint køre op til de 50 stykker, men reagerer for langsomt på det
hele. Kan heller ikke køre ordentligt i tomgang.

Den går bedre, hvis jeg flytter nålen op (den sidder normalt i 2 pos.) Den
sidder lige nu i pos. 4

Mit bud er, at den får for lidt føde at jeg skal have en anden dyse (men de
findes snart ikke større).

Har tidligere haft en Puch Maxi med 45 mm tun og std. rund karburator med
74'er dyse. Den gik perfekt.

Har I forslag til, hvad jeg skal gøre

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 22-09-06 22:17

I min tid kunne man få en justerbare dyse - der kunne justeres uden værktøj. (eller hvad den nu hed - var det strålespids??) altså man kunne dreje indtil den ydede maximalt. Det lyder som om blandingsforholdet er forkert og det kan du så finjustere med sådan en justerbar "strålespids"

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 23-09-06 11:21

Se efter om luftfilteret sidder ordentligt på evt.
Det lyder som at det er din tædning som den er gal med.
Motoren skal indstilles når den er varm.

Kommentar
Fra : zyflex

Dato : 29-09-06 21:17

Du kan nemt finde ud af om det er dysen ved at dække lidt af luftfilteret til, hvis du vel og mærke kan komme til det på en maxi?
På den måde gør du at den får mindre luft, og det bliver så automatisk til en mere fed blanding.

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 29-09-06 21:37

Hej Alle

Tak for de mange svar.

Fejlen var, st stiften ved krumtappen/svinghjulet var slidt, og svinghjulet kunne dreje lidt med rundt.

Hilsen Michael