/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Forsikrings priser på scootere
Fra : Manse9933
Vist : 711 gange
500 point
Dato : 22-09-06 09:40

Hej
Jeg prøver at finde ud af hvor meget de løbende omkostningerne på en brugt 45/30 scooter/knallert er og
hvor og hvordan man ordner det,min nabos søn stillede
spørgsmålet til mig i går og så tænkte jeg
hvorfor ikke spørge de kloge hoveder på kanduski,for
jeg har ikke en aning,jeg kunne selvføgelig Google mig
frem til svaret men vil lige prøve her inde først.
Er der foreskæl på priserne på en 45 og en 30 scooter
forsikringsmæssigt??og vis hvor meget og hvordan.
Han har lige fået kørekort men har ikke råd til en bil(18år)
Kasko?
Ansvar?

Manse wrom wrom 9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-09-06 09:42

links er en godt ting

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-06 09:50

For tre år siden havde vores søn knaller, en alm. 30 forsikret i Codan... Kasko over 4000 kr om året, alm. ansvar ca. 650 kr. om året

Kasko kan kun betale sig på helt nye knallerter og jeg vil sige det kun kan svarer sig at havde den forsikret det første år.

Jeg kender ikke prisen på en 45 knallert, men vil tro ansvaresforsikringen er lidt dyrere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-06 09:54

Nu blev jeg godt nok så meget i tvivl om kaskoen pris, at jeg ringede til Codan

30 knallert 6500 kr for kasko og 800 kr for ansvar

45 knallert 6500 kr for kasko og 650 kr. for ansvar

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-09-06 09:58

Jeg har selv haft knallert som knægt men jeg kan ikke huske hvad kasko står for og er det ikke kun ansvar der
er lovpligtigt?

Manse9933

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-06 10:01

Det er kun ansvar der er lovpligtig, og kvittering skal han have på sig, så den kan fremvises hvis politiet vil se den (inde i styrthjelmen er en god ting)

Kasko er hvis den bliver stjålet, og skader på egen knaller, den er ikke lovbefalet, og er så dyr, at
ikke ret mange tegner den

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-06 10:01

Det er kun ansvar, der er lovpligtig.

Kasko dækker skader, som ved en bilforsikring.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-06 10:02

Kasko dækker også hærværk på egen knallert

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-06 10:05

Her er så et link til et tilfældigt forsikringsselskab

http://www.fair.dk/smcms/FORSIKRING/Knallert/Index.htm?ID=32

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-06 10:05

Naboens søn skal sørge for at ringe rundt til de forskellige forsikringsselskaber, der kan være pris-
forskelle, Codan kan være noget dyrere på nogle af deres forsikringer end andre, til gengæld er
der altid god service og ingen problemer hvis først uheldet er ude

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-09-06 10:07

jeg har da sku selv kasko på dytenhvor dum kan man være.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-09-06 10:10

Nordsted1>ved du om der er en forsikrings pris guide på nettet,så vil jeg hjælpe ham med at finde de billigste priser og finde ham en brugt 45 Scooter på dba.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-06 10:12
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 22-09-06 10:14

Vi har da også kasko på dytten, men der er da også fandens til forskel på prisen på en knallert og en bil, han kan få en brugt knallert til en pris så han på ca to kunne få råd til en knallert mere for den pris der er på en kasko

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-06 10:16

Det kan under ingen omstændigheder betale sig med kasko på en knallert, det gælder bare om at passe på sin knallert så den ikke bliver stjålet, sørge for at låse den o.s.v.. (ved godt det ikke altid er nok)

For det første er det dyrt, for det andet er der som regel så stor selvrisiko, at hvis man trækker et års præmie og selvrisikoen fra hvis en ny knallert bliver stjålet.....ja så får man måske kun 3-4000 for en knallert til 16-17000.

En 30er koster 800- 1000/år alt efter hvilket forsikringsselskab man vælger, og det er nogenlunde det samme for en 45er.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 22-09-06 10:21

Tak for hjælpen Nordsted1,jeg vil gå igang med projektet.

Manse9933<<<<<<<jeg elsker den smily

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-06 10:29

Selv tak, god jagt den er også go

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-09-06 11:02

ja den skulle hedde Brødrene Gebis og ikke Hihihihihi
<<<<<<<<<<<<<<det lyder lidt som en usikker teenager, aktigt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-06 11:06

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-09-06 13:34

Ansvar alene omkring 1.000 kr. kasko omkring 6.000 kr.
Manse9933, du skriver du lige har fået kørekort. Jeg kan oplyse dig om, at hos ALKA forsikring, kører man bonutrin ind for at køre på en 45-knallert til bil! Dvs. efter fx 7 år er du elitekører til/hvis du får bil. Der er hvist ikke mange - om muligt nogen selskaber hvor man kan blive elitekører til bil for 7 år x 1.000 kr. i knallertpræmie! Og så gør det ikke noget man har haft skade(r)!