/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CPU Intel S478 og LGA775
Fra : steno
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 22-09-06 02:34

Hej kandu, jeg har en pc hvor der sidder en 1.7 ghz Intel Celeron D sockel 478, men jeg havde tænkt mig at sætte en anden processor i, men gider omvendt ikke smide 2-3kg i den da det jo trods alt er en ved at være en forældet sockel og da den alligevel kun skal bruges som arbejs pc, dog med en del programmer, så jeg har fundet en Celeron D, 3.06 til sockel 478 men den er selvfølgelig ikke til at skaffe hjem, men har så prøvet, at gå ind på edbpriser og søge efter processorer til 478 og der finder den 2 forskellige 3.06 den ene er den som ikke kan skaffes hjem og den anden som er lidt dyrere viser sig, da jeg besøger siden som der henvises til, at være en processor der passer til Sockel LGA 775, så jeg har derfor prøvet, at tjekke lidt rundt på nettet men har kun kunne finde nogle sider hvor de sammenligner de 2 produkter, men er det en fejl på deres side eller passer en LGA775 til en S478, for jeg har læst noget om, at det skulle være et lidt andet pinsystem, med en seperat strøm pin og en gnd pin, Håber i kan gøre mig lidt klogere på det her, for siderne på nettet udtaler sig ikke helt end.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 22-09-06 09:13

LG-PGA2 478, og LGA 775 passer ikke sammen.

På 478 sidder "pins" på CPU'en, på LGA (Land Grid Array)775, sidder pins på soklen.

Vh fluffy

P.S. du skal jo selvfølgelig sørge for at dit bundkort understøtter CPU'er med større hastighed...

Kommentar
Fra : steno

Dato : 22-09-06 14:00

Ok det sku ærgerligt for dem kan man ellers få alle steder, og ja mit bundkort understøtter også større processor den kører op til 800bus frekvenser, men du ved ikke lige tilfældigvis hvor jeg kan få fat i en chip på over 3ghz, til 478 i Celeron.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 22-09-06 14:55

Hejsa...

At dit bundkort understøtter 800MHz FSB, betyder ikke nødvendigvis at den kan køre med en større processor...

Prøv at kigge her: http://pc-huset.dk/shop/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=2794

Vh fluffy

Kommentar
Fra : steno

Dato : 22-09-06 15:24

Nej det rigtigt nok, jeg glemte også lige at tilføje at den kan køre op til 3,8 ca, men den du henviser mig til er jo en lga775 processor.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 22-09-06 15:26

Men jeg ledte lige videre på den side du gav mig og der ser det ud til de også har den på lager til 478

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 100 point
Dato : 22-09-06 15:56

ups!

Fik smidt det forkerte link i farten.. skulle selvfølgelig have været det her:
http://pc-huset.dk/shop/product_info.php?cPath=35_41_43_110&products_id=689

Du kunne jo også overveje at skifte Pentium 4, og drage fordel af den større FSB, og den Væsentlig større mængde L2Cache:

http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/CPUI300001.html

Der er ca. 300kr's forskel og du får meget mere for pengene...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : steno

Dato : 22-09-06 21:25

Ja det kan du ha ret i, jeg havde bare ikke set den processor så billigt nogen steder, så vil jeg da bare bestille sådan en istedet, du skal ha mange tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 22-09-06 21:25

Tak for svaret fluffyclaus.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 22-09-06 21:41

Til fluffyclaus,

Tak for din hjælp, jeg har ovenikøbet lyttet til dit råd og bestilt Pentium 4 hos Computer Parts

Udlovede points er dine.

Hilsen

steno

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 22-09-06 21:58

No problem

Og takker for point, selvom det vigtigste er at du fandt noget du kunne bruge.

Tror du bliver glad for din nye CPU... Et spring fra Celeron 1.7GHz, til P4 3GHz er noget der rykker.

Ikke for at snage... men hvor meget ram har du i maskinen?

Vh fluffy

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 22-09-06 22:03

Ram er nemlig blevet meget billigt efterhånden, og en 3Ghz maskine med 2 x 512Mb ram, ville virkeligt kunne trække igennem

Vh fluffy

Kommentar
Fra : steno

Dato : 23-09-06 01:04

Hej igen !

Jeg har 2 stk DDR 500 Vitesta 512MB ram blokke fra A-Data i, købt for nylig.

Hilsen steno

Obs Jeg opfatter ikke dit spørgsmål som snageri

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 23-09-06 01:15

Super

Så er du jo godt kørene!

Det er jo ikke til at vide hvor meget andre har styr på

Det var nu også mest fordi jeg før har hjulpet med at finde en CPU, og kort tid efter får at vide at CPU'en da ikke var specielt hurtig. Det viste sig så at der kun sad 256MB PC3200 Ram, i maskinen. Og det er jo alt for lidt til at køre XP. Da der så røg 2 x 512 i fik piben en anden lyd

Men det har du jo styr på allerede

Vh fluffy