/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hva SKER der !
Fra : bublebee
Vist : 805 gange
100 point
Dato : 21-09-06 15:38

Hva sker der lige oveni hovedet på denne far.
Folk skal lære deres børn at omgås dyr på en ordentlig måde.

Min mand har en søn som vi har hver 2 weekend, og vi gik meget op i, at han lærte at behandle vores kat (og alle andre dyr) ordentligt. For han gik også og sprkede til vores kat i starten og sådan. En dag er det sgu det forkerte dyr han sparker til. Men nu behandler han dem også rigtig pænt. Når man tænker på, at drengen er 4 år, så ved han hvordan man opfører sig overfor et dyr.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4930066.html

Accepteret svar
Fra : MissXX

Modtaget 110 point
Dato : 21-09-06 15:46

Det er hovedrystende og helt uacceptabelt!

Hvad der sker, det ved jeg simpelthen ikke, men hvor er det dog godt at han har fået en ubetinget dom. Bare alle politikredse ville reagere sådan!

Børnene er som så uforskyldte. De har jo åbenbart ikke fået fortalt at det er almindelig sund fornuft at behandle dyr sådan. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke hvilken opdragelse de ellers er gået glip af. Vi kan kun håbe at der nu bliver holdt ekstra øje med dem, både af politiet og de sociale myndigheder.

Hilsen fra Linda

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 21-09-06 15:48

Ups, i stedet for =De har jo åbenbart ikke fået fortalt at det er almindelig sund fornuft at behandle dyr sådan

skulle der selvfølgelig stå = De har jo åbenbart ikke fået fortalt at det er almindelig sund fornuft at behandle dyr ordenligt...!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-09-06 15:49

Jeg mangler ord....måske nogleaf tidens voldelige tendenser kan forklares med sådanne hændelser i barndommen, de børn bliver sqda fuldstændig forstyrrede oveni hovedet - med sådan en far som jo altså desværre skal forestille sig at være deres 'forbillede' BVADR

Det er så ondt så ondt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-09-06 15:50

Øj... Jeg håber bare, at killingen har fået et nyt hjem.....

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 21-09-06 15:55

Ja håber bestemt også at killingen er taget fra dem og bliver behandlet godt i sit nye hjem - og ja gid alle politikredse ville reagere sådan. det er ikke godt nok at give folk en bøde for at mishabdle et dyr.

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 21-09-06 16:02

Måske ville det være mere barmhjertigt at aflive den. udover de fysike smerter risikerer den jo også at blive mentalt præget af det. Stakkels dyr Man kan håbe at det ikke er for sent at hjælpe børnene til at forstå at den slags er aldeles uaaceptabelt.
Er mere urolig for den 14års knægt der stjal en gravko, smadrede træer i en skov og torturerede en kanin sammen med sine kammerater.

Håber ikke at det bliver mine kommende unger, der kommer til at skabe overskrifter på den måde

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-06 17:05

Citat
En dag er det sgu det forkerte dyr han sparker til
... hmmm han skal overhovedet ikke hverken sparke - nive - slå eller noget der ligner (ved godt det var en fortalelse fra din side bobbel

Der sker vel lige præcis det at forældrene ikke har lært godt nok fra sig - desværre noget der sker alt for ofte. Omsorg - grænser - kærlighed - og ikke mindst tid og forklaringer der ikke blot er et rap i rumpetten - ville gøre underværker mange steder.

ÅHHH så godt at der endelig kunne gives en ordentlig dom for dyremishandel - det danner præcedens overfor alle de idioter der synes det er "sjovt"- sejt - eller hvad filan der sker i deres hoveder - det er jo ikke kun børn - det er faktisk oftes unge/voksne der laver alvorlig mishandling.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 21-09-06 17:31

det jeg mente var, at hvis man ikke lærer ham at omgås dyr, ja så er det måske det forkerte dyr han en dag ville være ond ved ik

Nej ham den 14 årige er sgu også en møgunge.....øv altså.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 21-09-06 17:43

Blot en kommentar..... Den dag han er ond ved det forkerte dyr og den forsvarer sig, hvis skyld er det så? Det kan vi alle herinde vist godt blive enige om, men i forældrenes øjne er det i hvert fald dyrets skyld. Og det skal aflives med det samme..... Hvor mange dyr bliver ikke aflivet af den grund?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-06 19:12

bobbel jeg driller bare

Åh ja - åndsvag unge stikker vovse i øjnene og bliver bidt - kan jeg ski godt forstå - stakkels vovse !!!!

Hvor svært er det egentlig at lære hvordan man skal omgåes dyr ??

Jeg er stadig glad over der er dom for den omtalte sag

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 21-09-06 20:39

Så må vi håbe at der er et par stykke i fængelset det kan lære manden lidt om børneopdragelse og meget gerne på den hårde måde

Kommentar
Fra : geu

Dato : 21-09-06 21:23

Jeg glæder mig til dyr lære og lave ild.. Så kan vi nok lære og behandle dem pænt.

Forstå ikke hvad der sker med folk der gør den slags, men 5 år i kassen ville nok give tid nok og tænke over det i.

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 21-09-06 22:00

Amå børn skal først og fremmest lære, at små dyr ikke er legetøj.
Min Uffe kan heldigvis slå fra sig, når børnebørnene bliver for nærgående.
Et hurtigt tjat med en klo gør underværker for forståelsen.
(Uffe er en stor hankat, som kan forsvare sig selv i modsætning til en lille forsvarsløs killing)

Tak fordi du gjorde os opmærksomme på denne sag!
Måske kan forældre lære noget af den. Opdrag dog de unger!

Venlig hilsen

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 21-09-06 22:19

Det som det handler om...i bund og grund,respekt
Respekt for dyr, natur og medmennesker.

Hvis du kaster skrald fra dig i dit barns nærvær...vil dit barn finde det naturligt at gøre det samme.
Hvis du sparker en hund i dit barns nærvær.....
Hvis du lader næverne tale i dit barns nærvær....

København flyder med affald; Ungen i klapvognen siger"hvad skal jeg gøre med cacaobrikken" (selvoplevet) Moren; "bare smid den"

Hvis man som forældre forventer en naturlig samfundsmoral bør man udvise samme.

Man kan derfor ikke forvente at børn har større moralbegreber end hvad der udvises i hjemmet af forældrene.

Hvor jeg bor er der mange indvandrere og når der opstår en konflikt samles de "voksne hanner" og råber og skriger indtil politiet ankommer. Dem (politiet) er der heller ingen respekt overfor...kun hvis de er i overtal....d.v.s Den Stærkeste har ret...og hvis du vil være den stærkeste må du finde et passende våben...

ziggy99

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-09-06 11:09

Ja det er forældrene der skal være de gode eksembler, hvilket vi går meget op i her. Når vi har min mands søn, går vi ikke skråt over vejen, udenfor et fodgængerfelt, overfor rødt osv....

Og NEJ er bestemt ikke enig i, at hvis et barn hiver f.els. en kat i halen og katten så vender rundt og river, at det så er kattens skyld. Nej hvis den ricer ham, ja så mærker han, at det gør man ikke engang mere. Hvis man flere gange har sagt at det må han altså ikke, og han bliver ved, ja så må han jo altså mærke at katten bliver sur ik ?

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 22-09-06 11:35

Konsekvenspædagogik er en herlig ting

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-09-06 12:24

ss sådan er jeg opvokset, og sys det er en god måde at lære det på. Min svigermor siger godt nok, at det er for hårdt.....

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 22-09-06 12:37

Hvordan skal man forvente at børn forstår tyndgekraften hvis de ikke må falde og slå sig?
Eller forstå at forældre der siger nej ikkke nødvendigvis gør det af ondskab, men fordi forældrenes erfaringer har lært dem at det børnene har gang i er dumt/uacceptabelt/farligt/you name it, og at de negative konsekvenser af børnenes handlinger overskygger de 5 minutters spænding/morskab som selve handlingen tager.

Dermed være ikke sagt at man ikke skal gribe ind når man kan se en situation er ved at opstå, mener selvfølgelig er det uacceptabelt at lade børnene mishandle et dyr for at de kan lære at dyret selv er i stand til at forsvare sig, når det helt klart ikke er tilfældet eller det i modsat fald er farligt skadeligt for barnet. Et barn der møder en udfoldet katte pote er noget andet end et barn der ender i flaben på en hund selvom handlingen der medfører dyrets reaktion kan være den samme.

Så endnu engang må konklusionen være at faderen til de to børn ikke levede op til sit ansvar og derfor er det fuldt fortjent at han oplever konsekvenspædagogik på egen krop.

God weekend til alle

Vh Fjendsbo, en kommende mor der håber og tror at jeg er i stand til at leve op til mine pædagogiske normer, velvidende at jeg sikkert komemr til at indgå ligeså mange kompromisser som alle andre forældre

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-09-06 12:43

tillykke da fjendsbo.....

ja selvfølgelig skal man gribe ind. helt sikkert - når vi er i byen og ude og handle og sådan, kan jeg blive så gal når man ser forældre der ikke griber ind. De får over for rødt eller andet med deres børn, eller ungen er på vej over til en vidt fremmed hund osv.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-06 13:46

off topic- ved I hvad der kan gøre mig totalt rasende ?? Supermarked - hylende unge i en alder der godt ved at det kan lade sig gøre at vræle sig til slik og en mor der enten kun skælder ud - eller giver efter fordi det er pinligt. Problemet er jo i grunden pinligt for den arme mor der netop ikke forstår at udøve den myndighed/konsekvenspædagogik der er nødvendig.

Tilbage til dyreverden - så har jeg vist rodet mig ind i noget af en uvenskab - reddede en lille dreng med en meget stor hund (faktisk begge) fra at blive kørt ned da hunden pludselig ville over en lille men befærdet vej - så lang så godt - men drengens forældre der gik et stykke væk mente jeg var hysterisk og gav sig til at råbe op - resultat en gøende hund - et storhylende barn. Bilens fører kom da godt nok ud for at sige tak for hjælpen men blev overfaldet på det groveste (verbalt) af både far og mor og fortrak med : hvis I vil af med jeres unge så bliv dog endelig ved.

Hvem filan lader også en lille knægt gå med en hund der har langt flere kræfter en drengen ??? DET er så forkert som det kan være i mine øjne

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 22-09-06 13:58

tjjaaa til det med de skrigende unger, så tror jeg det er en situation som alle forældre på et eller andet tidspunkt komemr ud for. har af gode grunde ikke selv prøvet det endnu, emn hvad f.... kan man gøre. 1) forlade butikken? jo men hvad så med de varer man skulle bruge her og nu?
2) give efter for barnets krav? Så er toget ligesom kørt......
3) Ignorere ungen? viser barnet at dets opførsel er uacceptabelt, men det er jo stadig pinligt for forældren?
4) lade være med at tage barnet med i butikker? Hvordan skal det så lære at opføre sig ordentligt i uvante rammer? og børnenes "arbejdsdag" i institutionerne er i forvejen lang nok mener jeg
5) skælde og smælde og ruske barnet? tit set i butikker, men jeg har sjældent (læs: aldrig) oplevet at det har haft en positiv effekt.

Hvad gør i forældre?

Og til din historie om de mystiske forældre: håber de reagerede i affekt fordi de blev forskrækkede. mener nu godt man kan lade børnene gå med hunden, da det er en måde at vise dyret på at barnet har den højeste plads i hierakiet af de to (barn og hund), men selvfølgelig kræver det at man har en afrettet hund der ikke trækker eller egenrådigt skifter retning. Vi kan godt blive enige om at en befærdet vej ikke er det emst velegnede sted for en slags træning, men i "sikre" områder, parker, skove, marker synes jeg bestemt det er en god ide

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-09-06 14:05

Helt enig miritdk. Har du først givet efter 1 gang, bliver ungen ved.

Hold da op miritdk. Havde det været mig de havde svinet sådan til var jeg godt nok blevet hidsig. Men ja hvor ser man hver dag mange dumme forældre. Altså de forældre skulle jo så have gået sammen med barnet så de kunne gribe ind.

Vi har været ude for at min mands søn gik amok fordi han ikke måtte få noget legetøj i en butik. vi gik resolut væk fra legetøjet og vendte ryggen til ham og kiggede på noget andet mens vi strengt sagde til ham, at det fis ville vi ikke høre på. jo det er pinligt, men han er nødt til at lære det.
Siden den dag har vi aldrig haft problemer - hov her smuttede jeg vidst også væk fra emnet.

Men hvad emnet er vel egentlig uansvarlige forældre.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-09-06 14:22

[citat]
3) Ignorere ungen? viser barnet at dets opførsel er uacceptabelt, men det er jo stadig pinligt for forældren?
[citat]

....ja, nemlig ja.....men kæææææft det er svært

Mine to var som nat og dag da de var små, pigen hysterisk som få og med en lunte på lægde med svovlet på en tændstik, drengen stille og tålmodig og tilsyneladende helt uden lunte....

Hendes opvisning i supermarked var fantastisk, folk stod stille og kiggede på hende, jeg tror kun hun var sådan et par gange eller tre, derefter stoppede hun med det. Jeg ignorerede det totalt - meeeen det gjorde jeg ikke første gang jeg ville prøve at takle det
En veninde sagde at jeg skulle prøve at efterligne hendes opførsel en enkelt gang - hun ville (næsten) garantere at det stoppede det....
Jamen javel så....næste gang vi var i forretningen, fik ungen så turen..hun smed sig ned på gulvet og hylede og skreg og dunkede arme og ben ned i gulvet....Skulle JEG så gøre sådan?? Jamen ok så - jeg lukkede øjnene og lukkede af for omverdenen og så røg mor her en tur på gulvet, jeg bankede arme og ben ned i gulvet mens jeg lavede skrigebevægelser med mund og ansigt (lyden var unødvendlig, jeg kunne nøjes med at mime)....Der gik ca. 14 dage....nej men det føltes sådan, jeg tror kun der gik et par sekunder, så satte hun sig op og gloede på sin sindssyge moar (ligesom alle de andre der åbenbarede sig da mine øjne kom på klem) - hvorefter hun pegede på mig, kiggede rundt og sagde 'Min Moar'

Behøver jeg at sige at dette aldrig nogensinde gentog sig? Det gjorde det ikke og så fortsatte 'turene' - men nu valgte jeg så at gøre som jeg gør med vovser 'ignorer uønsket adfærd' - det virkede så, men først efter et par gange

I øvrigt har vidunderbørnene byttet sind efter de blev voksne

Nå - jamen m.h.t. denne vanvittige fars opførsel mens hans unger mishandlede et uskyldigt dyr, så er alt vist sagt - og jeg er enig.
Og Mirit - det du var ude for, er jo en af grundene til at de fleste danskere efterhånden går rundt med skyklapper for øjnene, fordi man netop risikerer at ryge ind i den slags opførsel, hvis man, en enkelt gang blander sig - også selv om man faktisk redder liv. Jeg tror, som en anden herover, at forældrene handlede i affekt - det svarer vel til den gang jeg var barn og fik en gedigen endefuld midt på fortovet fordi jeg var løbet over gaden uden at se mig for - for at komme over til mor - ren affekt for...der kunne være sket en gruelig ulykke dér.

Nu vil jeg gå i haven, her er faktisk 26 grader men heldigvis vind til vintermennesket her

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-09-06 14:23

hmm..den der skråstreg der mangler i citatet, den smider jeg lige her - bare for en ordens skyld

/

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-09-06 14:30

hehe.....
Ja her er vejret også dejligt, vi skal op og lave bil, så det er jo godt vejret er fint

Ja nu hvor vi snakker om at redde dyr, så er den kat vi har en hjemløs som vi tog til os i August sidste år. Og nøj et dejligt liv hun har fået sig herude på landet med masser af plads - og mus. Tak for det siger jeg bare når man kommre ned og der ligger en halv mus foran ens kontorstol

Og jeg ville gøre det igen. Min far har engang smadret et vindue i en bil på et marked fordi der lå en hund indeni den for lukkede vinduer og 35 grader skyfri sol. Flooot af ejerne som blev stk tosssede da de kom ud. politiet kom, og så var det sørme ejerne selv der fik en bøde. SÅDAN

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 22-09-06 14:33

LOOOOOOOOL Det show ville jeg gerne have set Imponerende at du turde, bare en skam at effekten udeblev. Men tænk sig hvor mange menensker du har fået til at grine den dag

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-09-06 14:35

hehe ja det var nok sjovt.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-06 14:46

åh vil.du - den med at smide sig på gulvet har jeg søreme lavet - men på et fortov- pga en åndsvag is - aldrig nogen der hylede mere

Fjendsbo - jeg tror selv du har svaret på dine spørgsmål

OG.. så synes jeg ofte unge forældre måske at nød og tidspres/stress ikke giver sig den tid der er nødvendig til deres børn.

HVAD FILAN ER KVALITETS TID ??????? for mig et underligt begreb - al tid er vel kvalitetstid ???

Med hensyn til vovsen og drengen - ja selvfølgelig blev forældrene da forskrækkede og reagerede med negative udslag - ikke desto mindre var de ganske øretæveindbydende

Kan kun sige ok til at små - mindre - børn da skal lære at have et godt forhold til dyr - men absolut ikke når de kun er ½ så store som hunden her var - på offentlig vej - det er uansvarligt af forældrene og knægten ville ikke kunne gøre noget som helst hvis hunden for eks satte af med et ryk (gyyyyys)

NÅ... håber de har lært noget af det

Bobbel hvor er det dejligt den hjemløse mis har fået det godt

godt gået af din far bobbel - der er igen en der tør

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 22-09-06 14:47

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4938564.html

En tragisk nyhed der sætter det hele lidt i perspektiv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-06 14:50

gyyyyyyyyyys

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-09-06 15:38

nnnn... den mand skulle jo have haft hjælp..... Det er svært nok at være enlig MOR med et spædbarn. -Uventet at stå som enlig FAR er nok ikke nemmere. Nogen burde have sikret sig, at han overhovedet var i stand til at passe det lille barn..

Faderen, der lader sine børn mishandle en kattekilling -han må da lide af en personlighedsforstyrrelse... --Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad HANS forsvarer havde at sige...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-06 19:12

Det er fane gale ikke på nogen måde at slå sit barn (eller andre) ihjem bare fordi man er enlig far (eller mor) - og det er jo hvad han har gjort !!!!
Skal han undskyldes fordi han måske ikke havde tid pga hans firma - barnet græd osv osv ????
NEJ

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-09-06 19:49

Næ, når en hund bider nogen, så er det osse af med knoppen...
Men derfor er der alligevel nogen, der burde have reageret, så det slet ikke var sket..

--Det lyder underligt at udlevere et nyfødt spædbarn fra hospitalet til en far, der ikke tager barselsorlov og med en mor der er indlagt...

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-09-06 11:05

Ja det med faderen og barnet er også frygteligt. Det skulle aldrig have været nået helt derud....fy føj da. Det er ALDRIG en undskyldning at han bare ville have fred - tænk på det inden du får et barn da.

Når man anskaffer sig et dyr er det jo også sådan, man skal være forberedt på mere arbejde om mindre fred

Hehe ja har en sej far

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 25-09-06 08:10

Mon mænd kan får fødselsdepressioner? Altså man hører da af og til om mødre med fødselsdepressioner der ikke bliver opdagt i tide og derfor ligder barnet overlast af samme karakter som dem faderen påførte sit barn. Jeg kan da forestille mig at dete r nogle af de samme faktorer der spilelr ind hos denne far

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-09-06 12:46

Tja måske . Hvem ved

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 19-12-06 14:15

Tak for svaret MissXX.

Det var så sygt det her - men ved ik hvem der skulle have point, så det fik den første der kommenterede ;).

Hav en super jul allesammen