/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CPU - Lukker ned grundet varme
Fra : bjarkemarkelarke
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 20-09-06 23:43

Jeg har et stort problem.

Jeg har en AMD 64 3500+ socket 939 på et asus bundkort. Det er en ny pc købt for nyligt hos SHG, samlet og det hele og installeret med XP fra deres side af.

Problemet består i at at når pc'en står tændt, idle så er den 57 grader varm. Hvis jeg så starter en mindre applikation op, fx et scan for virus, STEAM eller andet der kræver lidt mere end fx IE Explore, så stiger temperaturen lyn hurtigt i løbet af 10 sek. til 121 grader. Når dette sker slukker den.

Jeg har forsøgt mig med at slå alt det der cool and quiet pis fra i BIOS, og stille på hvorvidt det automatiske fan kontrol skal være til eller ej, og også prøve at fortælle BIOS at ideal temp er 50 grader. Den er dog totalt ligeglad.

Hvad kan være galt!?!?!?!?!?!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-06 05:58

Ventilationsproblem

Kommentar
Fra : Benbrian

Dato : 21-09-06 09:39

Hvis du lige har koebt den saa ville jeg da faa dem til at lave problemet.

Men der er den mulighed at du har en defekt blaeser.