/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Ingen lyd...
Fra : mort1760
Vist : 3113 gange
100 point
Dato : 17-09-06 20:18

Jeg har lige installeret det nye Windows Vista på min computer. efter jeg gjorde kom der ikke lyd ud af mine højtalere. jeg har prøvet at opdatere driveren, men der sker stadig ikke noget...

nogen der kan hjælpe...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-09-06 20:28

før noget andet så kig lige i kontrolpanel - lyde og lydenheder og kontroller at lyden ikke er slået fra - kig også under lyde samme sted og se om testen er ok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-09-06 20:34

har du gule advarseltegn i enhedshåndteringen ??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-09-06 21:16

Det kan jo tænkes at dit windows ikke understøtter din lydchips, og at evt driver til den, ikke vil acceptere din nye windows.
Jeg havde selv det samme problem i min datters PC, så vi valgte alternativet med en USB dongle lydenhed, som jeg havde liggende, og det virker uden problemer.

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 17-09-06 21:34

Det er som om højtalerne er slukket... den siger også at den fungere normalt...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-09-06 21:42

Nu skriver du ikke noget om hvilken computer det drejer sig om. ??????

Fx. min bærebare har tre jackstik på forsiden, som bruges til MIC - LINE IN - HT-out. Men de kan også omstilles så de fungere som 5:1 sourround, lige som den ene kan bruges til optisk forbindelse.

Måske er det også tilfælde hos dig ????

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-09-06 21:56

Prøv at installere lydkoretets drivere fra den originale lydkortcd (IKKE download). I diverse fora foreslås dette - og det virker tilsyneladende.

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 17-09-06 22:00

der er bare det problem at jeg ikke har cd'en med den... og ja, jeg har også 3 jack stik foran. men har ikke hørt om at de kan omstilles...

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-09-06 22:04

Hmm
Er der ikke noget med at den gemmer de gamle drivere et eller andet sted ??? Måske kan du finde dem ved en søgning.

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 17-09-06 22:06

Jeg ved ikke hvad driveren hedder...

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-09-06 22:07

Har du været ind på lykortfabrikantens hjemmeside. Ser lige at Creative har særlgie beta-drivere til brug sammen med Vista

Se fx her

http://66.249.93.104/custom?q=cache:2YVKDcNIaMQJ:forums.creative.com/creativelabs/board/message%3Fboard.id%3DVista%26message.id%3D1200+%22no+sound%22+%2Bvista+%2Bdriver&hl=da&ct=clnk&cd=4

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 17-09-06 22:14

Det hjalp ikke så meget. jeg ved faktisk ikke hvem der har lavet mit lydkort... heh...

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-09-06 22:17

Ok gå til Start/kør
skriv dxdiag og ok
så får du en masse oplysninger om dit system - bla. dit lydkort

(Håber da at det virker på Vista)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 22:22

Nu gjorde vi endda så meget for at advare dig INDEN du installerede Vista

Tog du ikke en backup som du blev foreslået ?

Eller installerede du den bare oveni den "gamle" XP ?

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 17-09-06 22:25

kopierede de gamle filer jeg havde. men der ligger jo en mappe der hedder windows.old. og deri er der en mappe der hedder driver cache. ved ikke om der kan gemme sig noget der?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-09-06 22:30

Der kan i hvert fald ikke ske så meget ved at finde den påældende driver og kopiere over i vista

Men det var nu smat hvis du lig kunne fortælle hvad dit lydkort hedder (dxdiag)

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 17-09-06 22:33

den hedder: Speakers (High Definition Audio Device)
og provideren er Microsoft...

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-09-06 22:41

Det kan da vist ikke være lydkortets navn

Prøv det her

Start / indstillinger / kontrolpanel / lyd og taleenheder / lyd og taleenheder /lydenheder

Her skulle gerne stå navnet på dit kort

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 17-09-06 22:50

Der står det jeg lige har skrevet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 22:50

Helt ærligt syntes jeg du skulle slette Vista igen

du er nødt til først at lære en hel del mere om komputere inden du begiver dig ud på såden et projekt......

Vista er jo ikke færdig - den har stadig mangler - lydproblemer er åbenbart en af dem...

Du er meget bedre tjent med XP

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 17-09-06 22:54

Jeg ved godt noget om computere. vidste bare ikke lige hvad der var problemet med lyden...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 22:55

Du skal ikke misforstå det, vi hjælper gerne - men ligepludselig får du pillet ved et eller andet der gør at din "gamle" XP er væk - og så har du først problemer

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-09-06 22:56

Når du ikke har originalCDen til dit lydkort, er du altså nødt til at findeud af , hvad dit lydkort hedder for at du kan hente en driver. Jeg tror bare at Vista har installeret en "default"-driver. Som jeg skrev: MANGE oplever dit problem, men det ser ud til at nogle lydkortfabrikanter har beta-versioner af drivere der passer til Vista.
Så altså:
Du skal finde ud af hvad dit lydkort hedder. Måske har du originalæsken liggende.
Derefter skal du ind på fabrikantens hjemmeside og download den driver der passer til Vista

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-09-06 22:58

Du kan jo også åbne PCen og se det på selve lydkortet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 23:03

Efter det du skriver om lydkortet tror jeg det er onboard lydkort der er i maskinen - altså indbygget i motherboardet.....

Hvis det er tilfældet burde Vistas standdarddriver virke - så fejlen ligger nok et andet sted...

Du får jo heller ingen fejlmeldinger.....

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 17-09-06 23:03

Jeg har en bærbar så det kan jeg ikke...

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 17-09-06 23:09

Ville det være en hjælp hvis i fik linket til der hvor jeg har købt den???

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=551131

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 23:10

Altså er det onboard.........

Da du ingen fejlmeldinger får er der et eller andet sted du har fået slået lyden fra.....

Dobbeltklik på din højtaler nede ved uret og sikre dig der ikke er noget der er slået fra...

Hverken lydstyrke - wave eller andre ting.....

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 17-09-06 23:13

Det hele er tændt der...

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-09-06 23:16

Og du er sikker på at højtalerstikkene er sat rigtigt i (lyder som om du har eksterne højtalere)

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 17-09-06 23:17

har jeg osse.. stikket sidder som det gjorde før... det har ikke været taget ud...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-09-06 02:07

Vis det er denne notebok>
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=551131

så ser de ikke ud til at der er vista driver til den>
Acer TravelMate 4070/4080 Series

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_4070_4080.html

http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-09-06 02:17
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-09-06 00:10

Nu er Vista jo stadigvæk en beta version!

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 29-09-06 23:30

Hey,

så er problemet løst, har fundet en driver som passer til mit lydkort fra Realtek.

hvis der er nogen der har brug for den kan i jo bare skrive til mig så skal jeg nok sende den til jer... :D

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 29-09-06 23:38

Så det VAR altså driveren