/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling af glaslåge
Fra : jko
Vist : 1013 gange
200 point
Dato : 14-09-06 13:43

Hej ....

Kan man male en glaslåge på et reolsystem med et eller andet smart produkt,
således at glasset bagefter vil fremstå som værende som "frostet" ???

mvh
jko

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 14-09-06 13:47

Hvad mener du med "frostet" ?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 14-09-06 13:47

Du kan i bilka, og sikkert også andre steder købe en rulle med noget som man egentlig bare klistrer på ruden og skærer til. dette gjorde vi med vores badeværelsesvindue.

For at gøre det nemmere at sætte på kan man lave en blanding af vand og opvaskemiddel og piste en lille smule på, og så bruge en lineal el andet til at trække luftboblerne ud.

Det er smadder nemt.

Du kan garanteret købe det i hobby butikker og i boghandlere også. Vi købte det bare i bilka.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-06 13:49

Du kan slibe/pudse glasset....

Allerbedst sandblæse det - så får det den ønskede effekt

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 14-09-06 13:55

lav en opløsning af kridtvand det samme som de bruger i drivhuse bare et tyndere lag, det kan altid vaskes af igen hvis du fortryder

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 14-09-06 14:07

det skal jo også kunne holde nsl.

Jeg holder ved det jeg sagde. Det man sætter på ruden er nemlig også nemt at hive af igen, men det holder til at man pudser ruden mm.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 14-09-06 19:09

Du kan også købe noget spraymaling i Bilka. Det hedder noget med "frosted" og giver netop den effekt du ønsker.