/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
koldstart på gilera stalker
Fra : bope06
Vist : 1331 gange
20 point
Dato : 11-09-06 15:36

Har lige købt en gilera stalker 03, og har fjernet de 3 begrænsninger der sad i den. Men når den er kold vil den ikke tage gas(kan kører ca. 25), de første kilometer, derefter kører den fint (ca .65 km/t).
Det er som om den for for meget eller for lidt benzin/luft.
Har sat en dyse nr. 74 i, er den for lille ?
Har også sat 7 grams ruller i, men tror ikke det er det.
Før ændringerne kørte den 45 med godt optræk både kold som varm.
Håber i kan giver nogle bud på hvad det kan værer.
MVH bope06

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 11-09-06 20:09

Hvilke ændringer er det som du har lavet?
Hvilke ruller sad der i før, og hvilken dyse?

Kommentar
Fra : bope06

Dato : 11-09-06 22:56

Hej noshyGuy
Der har ikke været ændringer på den før (lovlig alså).
Har sat et nyt udstødning på fra thansen(men ligner standard).
Skiftet dyse fra 53 til 74.
Sat nye ruller i 7 grams.Ved faktisk ikke hvad de andre vejet.
Fjernet den messingskive med hulle ved kaburatoren.

Kommentar
Fra : bope06

Dato : 11-09-06 23:46

og fjernet de 2 skiver i varioen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 12-09-06 20:07

skift dine ruller til 8 gram. den bør kører 75 kmt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-09-06 20:28

Næ, min søns havde 6 g i da den var lige som din, og da kørte den 70, senere skiftede han til 4 g, men det var med stort tunsæt på.
Så vælg ruller omkring 5,3 g
http://www.thansen.dk/product.asp?c=747196748&n=1709664934&pn=1709665631
Og nogle af thansens udstødninger har altså en plumb, som regel helt henne ved mundingen/cylinderen, som skal ud, før knallerten kører godt.
Nu er der ingen lovlige knallerter der kører 45km/t henad lige vej, men de viser mere.
Opfører den sig altid sådan, også når den er varm?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bope06

Dato : 12-09-06 23:01

ok det er hvad spedometer viser......ved godt det ikke helt holder, men så har i en ide om hvor den ligger.
Nu vil jeg ikke spille jeg ud mod hinanden, men jeg kører nu med 7 grams og accelrationen er ikke så god som da den var lovlig, men jeg har jo også fået 25 km/t mere på toppen. Så jeg tror jeg vil skifte til 5,3 grams.
Men hvad med mit problem når den er kold...Har lidt på fornemelse det er dysen ,men hvad skal jeg vælge????hvis det da er det.
Det med udstøning undersøger jeg lige imorgen.
Palle hvad mener du med om den opfører sig sådan når den er varm????
Problemet er når den er kold vil den ikke rigtig tage gassen(kører ca 20-35), når den så bliver varm kører den ca 65 km/t, som også er ok, men den må da gerne kører 75
Har ikke den storer viden om dette emne, men har på denne hjemmeside læst en del indslag fra dig palle, ser ud til at du er lidt af en guru på dette emne.Men jeg for fat i nogle 5,3 grams ruller, kan der værer andet?
bope06

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 12-09-06 23:33

Jeg vil ikke forsværge der kan være andet, feks. kunne den automatiske chokker stå lukket af en eller anden grund(en lille fjeder skal holde den åben), men alligevel ikke særlig sandsynlig, da den er "omvendt virkende", altså dens normalstilling er åben ved kold motor. Og så begynder den at lukke fordi knallerten laver strøm til de 2 ledninger oven på chokkeren i toppen af karburatoren.
Men i alle tilfælde kan det være for tunge ruller, eller også for lille benzintilførsel/dyse? Så skal du hen og handle, så køb en dyse 78 eller 80.
Så mit bud er:
1. For lille dyse
2. For tunge ruller
3. Måske plumberet udstødning
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bope06

Dato : 13-09-06 11:31

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : bope06

Dato : 13-09-06 11:51

Lige at tilægsspørsmål. Mit udstødning er et Tecnigas basic.Thansen siger der er en begrænsing, men ved ikke hvordan det fjernes. På thansens hjemmeside er der et link til teknisk data"tegning".Der står ved studsen "con 6 aperturas ø5,5 - ø16x1,5x70" Er det rør en begrænsning? og hvordan fjernes denn. Grunden til spørsmålet er om jeg kan skille det her eller om jeg skal have fat i et maskinværksted.
mvh bope06

Kommentar
Fra : bope06

Dato : 13-09-06 12:04

Lige at tilægsspørsmål. Mit udstødning er et Tecnigas basic.Thansen siger der er en begrænsing, men ved ikke hvordan det fjernes. På thansens hjemmeside er der et link til teknisk data"tegning".Der står ved studsen "con 6 aperturas ø5,5 - ø16x1,5x70" Er det rør en begrænsning? og hvordan fjernes denn. Grunden til spørsmålet er om jeg kan skille det her eller om jeg skal have fat i et maskinværksted.
mvh bope06

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-09-06 16:13

Det er et rør der er sat ind i mundingen, og som gør "forrøret mindre, og dermed begrænser"
Røret holdes fast med en svejseklat, som kan slibes væk med en drebelsliber eller lignende. Når klatten er væk, kan røret trækkes ud.
Om du har værktøjet til at slibe eller mejsle svejseklatten væk ved jeg jo ikke, men du skal jo ikke ødelægge det andet, heller ikke flangen som skal kunne ligge tæt til cylinderen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bope06

Dato : 13-09-06 19:08

ok, det er bare total iorden, så er jeg med tak for svaret palle.
mvh bope06