/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kattelort i græsplænen
Fra : pyllle
Vist : 5541 gange
150 point
Dato : 08-09-06 16:18

Hej

Jeg har et problem med nogle katte, der bor i området. De går gang på gang ind i min have og skider i græsplænen. Jeg er efterhånden ved at være træt af at skulle gå og samle dem og og passe på hvor jeg træder.

Kan man få noget, der holder kattene væk fra haven??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-06 16:33

Tørret kaffegrums holder kattene fra at besørge i haven. Min mor bruger det flittigt, og påstår at det virker. Hun spreder simpelthen kaffegrumsen direkte på jorden, der hvor hun mindst ønsker at kvarterets katte skal besørge (typisk under vinduer o.lign.). Kaffegrumsen nedbrydes naturligt og da den er »jordfarvet« skæmmer den ikke

Er et ud af rigtig mange mange forslag i dette link http://www.havenyt.dk/forum/kommentarer/180.html

Men ellers har Dæhnfeldt også et produkt der hedder "Gå væk kat"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-06 16:34
Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-06 16:43

Så skal måske lige tilføjes at INGEN forslag virker på ALLE katte

Det er et evigt værende problem der har beskæftiget menneskeheden i århundreder.

Et forslag der garanteret virker:

Fang katten - aflever den til politiet - når ejeren har betalt nok for katten kommer den ikke mere

DET ER OG BLIVER KATTEEJERENS ANSVAR AT HOLDE SIN KAT HJEMME (selvom det er så godt som umuligt)

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 08-09-06 16:47

Det er ligemeget hvad du laver du får bare lort af dyrenes beskyttelse eller lærernes fagforening

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-06 16:52

Citat
De går gang på gang ind i min have og skider i græsplænen.

Er du sikker på det er katte, det tror jeg nemlig ikke

Katte skider normalt ikke på en græsplæne så man kan gå og samle kattelort sammen, men kun hvor der er jord eller sand så de kan grave det ned

mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-09-06 16:59

Det gøder da alt sammen!!!

Katte plejer da at grave skidtet ned i bedene, er du sikker på det er katte?

Et par omgange med haveslangen i gerningsøjeblikket plejer at tage initiativet fra fra misserne (og eventuelle hunde).

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 08-09-06 17:00

det er eder...... løgn, mit gadekryds skider overalt, jeg har også dresseret den til at gå ind til naboen for at skide.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-09-06 17:05

Få dig selv en kat i 10 kg størrelsen. Det plejer at være effektivt til at holde andre katte væk. Alternativt er en gammeldags gårdterrier særdeles effektiv. Får de fingre, eller rettere tænderne i en kat, ryger batterierne oftest ud, efter en rystetur. Selvfølgelig forudsat det ikke er en ondskabsfuld gråstrib i 10 kg klassen. Så kan det godt være køteren der giver fortabt.

Spøg til side. Synlige lorte på plæner tror jeg nærmere kommer fra en hund. I dette tilfælde er vandet særdeles effektivt. Og sammen med et tag i nakken på hundeejeren plejer man at kunne afhjælpe problemerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-06 17:07

Katte besørger sågar i STEN

I vores havegang finder vi tit dens efterladenskaber.

Prøv i øvrigt at kigge i en kattebakke og se om det hele er gravet ned - nej vel......

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-09-06 17:08

Ved det slemmert. Min 1 td. land græsplæne tror folk (og deres hunde) også er hundetoilet. Og derfor behøver man ikke samle op. Et par henvisninger har medført en nabo der ikke vil hilsen. Måske også fordi konen også måtte have en melding, da hun krydsede plænen. Gad vide hvorfor man tror at store plæner er til offentlig brug og til offentlig hundetoilet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-09-06 17:10

Muligt refi, men de foretrækker bede med løs jord, sandkasser og den slags. Lækkert ikk'?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-09-06 17:10

Kattelort er også nemmere at forme for ungerne end strandsand!

LOOOL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-06 17:16

Man skal vel bruge en skorsten til sandslottet

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 19:09

pylle, vær du glad for at du har en kattelort, du kunne have haft 100 rotter istedet for.
At de skider, graver deres lort ned, er naturligt, men tvivler på, at de bare lægger en hjemmehjælp, mit på din plæne, uden at katten, som sådan er MEGET syg, eller måske din Nabo´s kat.
Så få du hellere fat i din Kommune, da det åbentbart er en syg kat, ---------eller mangler en katte bakke, ALTSÅ EN INDEKAT, DER IKKE ER NOGEN DER VIL HAVE MERE.
Mangler sikkert en masse i den forbindelse, men har du overhovedet set - i den lokale avis,
om der var en´der lige manglede en MØGSKIDER.
Ellers ville jeg med det samme kontakt Falck/Dyrenes/Kattens værn, der kommer med en kasse
ØJEBLIKKELIGT, når du er sådan en NABO.
ROTTE-ELSKER
Prøv lige om der var nogen der havde mistet en #skide kat# før du går til alvorligheder´ne
Og især i denne tid, hvor katte har skiftet sommerpelsen, og begynder på en ny Sæson
Skal gerne forsyne dig med masser af links, men tvivler på, at du henrettet en KAT, for at skide på din plæne.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 19:17

Ikke ment som skrevet, men kan blive TOSSET, OVER DISSE WEEKEND/ SOMMERHUSKATTE-
Mennesker, og kom ikke at sig sæsonnen for disse ikke er her.
Ring til din lokale dyrlæge / Falck, de tager sig HUMANT af disse, møgkatte, der efterlades af små
hensynløse menneske unger, der bare vil det MEGET godt,
men det kan kattene desværre ikke leve af resten af en ISVINTER, da de ikke har en mulighed for at søge skjul, og får de så killinger, STOR lille KATASTROFE, for kattehadere

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 19:21

Men bortset fra det, så kan du TISSE/pisse i en flaske, og sprede det udover din have - hegn, eventuelt kom lidt pebermynte i det, og jeg tvivler på de kommer igen.
Kommer de igen, er de syge, eller trænger til en bedre tilværelse,
end VI kan give katten.
Men ALDRIG giv dyrene skylden, FOR MENNESKETS FEJL OG MANGLER.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 19:24

Og kom da ikke at sig, at det var dagens SPØG,
så burde den da have lagt under en MUREMESTER

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-09-06 20:21

Små lorte i græsplænen er næppe fra en kat.

Jeg tror mere på pindsvin eller ræv.

Alle sunde naturlige udekatte graver dem net- helst i en sandkasse, hvor det er nemt. Elles hvor der er mest løs lord.

Kommentar
Fra : johnanton

Dato : 09-09-06 10:50

Helt enig med transor. Der må være ræve i området ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-09-06 19:17

pylle

Nu må du snart ind og kommentere hvordan de lorte ser ud, hvor store de er o.s.v.
eller endnu bedre, tag et billede af det og læg det ind på
http://peecee.dk/index.php?p=4 Og link til billedet her, så vi kan vurdere hvad det er for et dyr der skider på din græsplæne.

Muligheder: Pindsvin, mår, ilder, ræv, hund alt efter udseende og størrelse på lortene.

mvh dova

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 10-09-06 17:18

ved dyrlæger og i dyrehandler kan du købe en spray man sprayer langs med sin grund. Dette er en lugt kattene ikke kan lide