/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Læder
Fra : thewizards
Vist : 3911 gange
100 point
Dato : 07-09-06 08:51

Hej.

Jeg har pludselig fået interessen med at prøve krafter med at sy i læder. Jeg har ikke prøvet det før. Jeg kunne tænke mig at sy æsker og dåser.

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig derude med at komme igang?
Hvilken type læder skal jeg bruge?
Og hvor kan det købes?
Findes der hjemmesider med gode ideer?

Mvh
Wizard

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-06 09:06

Det lyder godt nok spændende!!

http://www.skindhuset.dk/default.asp?Action=Details&Item=717

http://www.ausumlille.dk/h%C3%A5ndsyet_l%C3%A6der.htm

http://www.fjoelner.dk/sytips-stof-Skindruskind.asp?titel=Skind%20og%20ruskind

http://www.sitecenter.dk/liselb/kursus/ dette er en privat person, som skulle have holdt et kursus, men det er da muligt at du kan få hjælp af hende

God fornøjelse

Kommentar
Fra : thewizards

Dato : 07-09-06 11:11

Hej Nordsted1

Jeg takker for info. Måske en god ide med et kursus.

Jeg tænker om du, eller andre har kendskab til hjemmesider, hvor der er ideer/tip til læderarbejde/opgaver på nettet?

Mvh.

Wizard

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 07-09-06 11:25

Niels Skriver: sko og støvler, du selv kan sy. borgen
grethe andersen: læder og skindfodtøj. høst

disse bøger er af ældre dato, men stadig aktuelle med en masse anvisninger, og modeller indlagt lige til at tegne af.

glæd dig og tag på kursus, hvis det er muligt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-09-06 11:43

Ja, det lyder spændende!

Lædermoster

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-09-06 11:55

Hejsa jeg har arbejdet en del med læder sammen med unge "rødder"Vi Handlede altid i læderiet og hvis du køber en bog med alle deres materialer/værktøjer er der også henvisninger til alle bøger der omhandler læder Ellers må du en tur på biblo de har det hele Der kan du også læse om et skinds opdeling og hvilke stykker man bruger til hvad.
Mvh Sune
Ps linket til dem er her http://www.laederiet.dk/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-09-06 11:57

Nå det er gratis deres katalog du skal bare bestille det på deres side
Mvh Sune

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 08-09-06 00:10

du skal bruge 3-5 mm skedelæder. det er specialgarvet og derfor let at forme. du kan finde en del engelskspogede sider på internettet, hvis du søger i google under leathercrafts.

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 08-09-06 00:15

prøv at ofre lidt tid på iilg.org/lkb/iilgseach1.html.
køber altid ind hos læderiet. god rådgivning og rimelige priser for god kvalitet.

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 08-09-06 00:23
Kommentar
Fra : tpjevser