/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Rieslingsuppe
Fra : netper
Vist : 759 gange
300 point
Dato : 04-09-06 15:44

Denne opskrift har jeg desværre kun kunnet finde på tysk, er der en der kunne oversætte den for mig.

Mvh
Per

100 gr Zwiebeln
50 gr Sellerie
50 gr Lauch weiß
200 ml Riesling trocken
200 ml Geflügel- oder Gemüsebrühe
200 ml Sahne dazu
2 Eßl. Mehl
Schnittlauch
Salz, Pfeffer aus der Mühle und Muskat zum Abschmecken

Croutons :
4 Scheiben Toastbrot, Rinde entfernen, in Würfel schneiden

( 1 Tag vorher )
in geklärter Butter anbraten und zum Schluss auf ein Küchenpapier legen.

Zubereitung:
Das Gemüse waschen und schälen
mit 1 Eßl. Butter anschwitzen und Mehl zugeben (helle Mehlschwitze)
mit 100 ml Riesling und Brühe auffüllen .
40 Minuten langsam kochen lassen, mixen , durchsieben.
Sahne dazugeben und nochmals aufkochen,

abschmecken,
restlicher 100 ml Riesling zugeben.

Croutons und Schnittlauch über die Suppe streuen.

Bon Appetit !

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 300 point
Dato : 04-09-06 17:06

Her er lige en "husmandsoversættelse" - tror da den er brugbar, men uden garanti.
Du vil sikkert kunne se det (eller i hvert fald smage det) , hvis der er store brølere.

Rieslingsuppe:

100 gr Zwiebeln / skalotteløg
50 gr Lauch weiß / løg (almindelige)
200 ml Riesling trocken / tør riesling (hvidvin)
200 ml Geflügel- oder Gemüsebrühe / fjerkræ- eller grøntsagsfond
200 ml Sahne dazu /fløde
2 Eßl. Mehl /spiseskefulde mel
Schnittlauch /snittede løg
Salz, Pfeffer aus der Mühle und Muskat zum Abschmecken /Krydderier: Salt og peber (fra kværn) samt muskat

Croutons :
4 Scheiben Toastbrot, Rinde entfernen, in Würfel schneiden /skær 4 skiver toastbrød uden skorpe i terninger

(1 Tag vorher )/ Dagen i forvejen
in geklärter Butter anbraten und zum Schluss auf ein Küchenpapier legen./ rist toastbrødterningerne i (klart) smør – læg dem på et stykke køkkenrulle.

Zubereitung: /Tilberedning
Das Gemüse waschen und schälen /skyl og rens grøntsagerne
mit 1 Eßl. Butter anschwitzen und Mehl zugeben (helle Mehlschwitze) / rist dem med 1 spiseskefuld smør og tilsæt mel
mit 100 ml Riesling und Brühe auffüllen ./ tilsæt 100 ml vin og fonden
40 Minuten langsam kochen lassen, mixen , durchsieben. /lad det koge roligt i 40 minutter, blend, og lad det løbe gennem en si.
Sahne dazugeben und nochmals aufkochen / tilsæt fløde og lad det endnu engang koge op.

abschmecken, / smag til med krydderierne
restlicher 100 ml Riesling zugeben. /tilsæt de sidste 100 ml vin

Croutons und Schnittlauch über die Suppe streuen./ fordel croutoner og snittede løg over suppen

God appetit

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 04-09-06 23:06

RETTELSE:

Hmmm.
Det gik så lidt stærkt.
Lauch er porre
Schnittlauch er purløg

Ja ja - det andet lød da også spændende

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 05-09-06 10:51

Tak for svaret pirt03.