/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tegninger til nybyggeri søges
Fra : thomazo
Vist : 1072 gange
100 point
Dato : 03-09-06 16:39

Jeg skal i gang med at bygge et hus på omkring 150kvm + 48kvm. garage. Er der nogen der ligger inde med tegninger til et sådant byggeri. Byggeriet skal være i mursten.

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 03-09-06 16:46

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-06 17:14

Det er da svært for med byggeri er det jo som med alt andet. Smag og behag.
Sæt jer hellere ned og list op hvad det er i vil og prøv så at få det ned på papir, pludselig begynder det at tage form.

Materiale valg
Farve på mursten
Tagkonstruktion
Vinduer
evt karnapper
osv osv

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 03-09-06 18:00

hej thomazo

Jeg arbejder på en arkitekt tegnestue, og mener at du bør gøre dig klart hvilken grund huset skal placeres på, hvordan grunden er orienteret i forhold til verdenshjørnerne samt hvilken stil huset skal udtrykke. Skal det være et typehus eller et unikt arkitekttegnet hus ?

Jeg vil gerne tilbyde at hjælpe, og du er velkommen til at kontakte mig på silenz@webspeed.dk hvis du vil høre nærmere. Jeg kan udarbejde nødvendige tegninger for myndighedsgodkendelse samt tegningsmateriale til at bygge efter

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 03-09-06 18:36
Accepteret svar
Fra : yesboss

Modtaget 100 point
Dato : 03-10-06 15:13

Hej

En god ide at starte med er at lave en skitse, og nej man behøver ikke være nogen clevin. Tegningerne kan deles i to- indre og ydre. Til den indre indretning, altså plantegning er der inspiration at hente på google og søg "plantegning" under billeder. De ydre tegninger er lidt sværer, men en god ide er at snuse rundt i nybyggerkvarterer eller besøge sider som:

Vendia.dk
KFS-huse.dk osv.
(det er ikke fordi jeg anbefaler nogle af ovenstående, jeg kender ikke så meget til dem!!)

Der jo ikke noget bindende ved at besøge mange forskellige byggefirma-hjemmesider, men der er selvfølgelig nogle der har visse rettigheder til nogle af tegningerne. Men man kan jo altid lade sig inspirere.

Noget andet er også at tage til åbent hus arrangementer. De fleste byggefirmaer har faste datoer på sådanne. Tag en tommestok med, mål diskret ud for at kunne danne sig et overblik over rummenes størrelser, det er ofte vanskligt at tildele 11 kvm. til et værelse på tegningen uden at man ved hvor stor rummet virkeligt er!

Et andet fif er ejendomsmæglere:

Edc.dk
Home.dk
Nybolig.dk osv.

Her er der masser af inspiration og masser af billeder, plus videooptagelser fra de huse der skal sælges. Vær ikke afhængig af priser, men se hvad andre har gjort. Søg evt på nye årgange af husene.

VÆR NYSGERRIG

Go fornøjelse- Men det er en jungle!!!

Yesboss

Godkendelse af svar
Fra : thomazo

Dato : 09-01-07 19:24

Tak for svaret yesboss.

Nu har vi fpet tegnet et hus, og hyret håndværkere. Byggeriet starter til sep. 07 og er færdigt feb. 08. Fandens til ventetid der bliver. Hmm..

Tak for svarene allesammen