/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
forsikring
Fra : baykris
Vist : 524 gange
94 point
Dato : 03-09-06 16:03

Vil nogen være behjælpelig, er det ulovligt hvis jeg står som ejer af min svigersøns bil.
m.v.h. baykris

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 03-09-06 16:13

Næææ. Det er jo sikkert et spørgsmål om billig forsikring. Du må gerne købe en bil og låne din svigersøn den.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 104 point
Dato : 03-09-06 16:18

Hvis det er for at få billig forsikring er det bare almindelig svindel.

Hvis der sker skade og forsikringen opdager det, får man formindsket dækning fra kaskoen, og regres fra forsikringen , hvis det er ansvarsskade.

Hvis din svigersøn har været en ulykkesfugl, vil forsikringen have en hæftig præmie, for hans bil, og det er forståeligt nok. så ville svindelen være mere alvorlig.

Hvis han bare er ganske almindelig ny bilejer, der skal starte med almindelig høj præmie, er det om at finde et mere fornuftigt selskab. Han skal jo i gang engang, og kan ikke i længden klare sig med svigerfar.

Du kan godt stå som ejer, men så er det ikke hans bil, og du skal registere ham som bruger, hvis det reelt altid er ham der kører den.

Godkendelse af svar
Fra : baykris

Dato : 03-09-06 16:29

Tak for svaret transor.
Bilen er stjålet, og ikke fundet,men forsikringen vil ikke betale for værdi af BMW enhvad gør man.

tak baykris

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-09-06 19:43

Hvis du har været helt reel hele vejen igennem- ikke noget med en andens bil i dit navn- så går du til en advokat og beder ham stævne selskabet. det har de respekt for, fordi selskaberne hader at blive dømt i retten, og forsikringstageren langt hen ad vejen som udgangspunkt har rettens sympati.

Men hvis der er nogen form for fusk i sagen risikerer du at det bliver en boomerang.