/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
?: Stelnr på Puch Maxi
Fra : micmac01
Vist : 4844 gange
100 point
Dato : 03-09-06 10:09

Hej Alle

Jeg er faldet over en Maxi (Pedal), som ikke følger de normale stelnr. (som
er <Importørforkortelse> <Løbenr> <ÅrstalsbogstavBogstav> fx WOE 025241
E )

Denne hedder S 6930025.

Det er vel en importmodel ??? og hvorfra ???

Eller har I andre råd?

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-09-06 11:17

Motornummer og stelnummer er orginal de samme, så prøv at se motorens nummer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 03-09-06 12:27

Ja - i dette tilfælde er de ikke ens - altså en anden motor

Men det der undrer mig er bogstavet S i starten + at den mangler en årstalsangivelse

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-09-06 13:55

Er du sikker på at det S ikke er et 5-tal
Forøvrig skal typeskilt under bærebøjlen på højre side, have samme nummer som nummeret under sadlen på højre side.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 03-09-06 19:50

Hej igen

Det skilt, som sider over motoren ved benzinhanen er anderledes end de plejer at være.
Det er normalt sort kant, hvor der står Puch etc. og stelnr'et står i midten.
Dette skilt er aluminium, helt blankt, med både motor og stelnr præget ind, (men nr'et er ikke ens)
Dette tyder på et hjemmelavet skilt. men prægningen er alligevel professionelt ud.
Stelnr'et er det samme, som står ved sadlen.
... og det er et S
Det følger stadig ikke dansk standard for stelnr, som angivet ovenfor

Hilsen
Michael

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 04-09-06 17:32

Når bare stelnummeret er det samme, så er alt ok.
Det er måske en svensk model, men det er der intet ulovlig i, da knallerter godt må importeres, hvis de er typegodkendt herhjemme.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 04-09-06 17:58

Det gør faktisk ingenting. Stellet er gennemrusten og skal ikke bruges = skrottes.

Jeg undrede mig blot over stelnr'et og havde lyst til at finde ud af hvorfor.

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-09-06 23:48

Husk at lukke spørgsmålet.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : micmac01

Dato : 13-09-06 00:06

Tak for svaret pallebhansen.