/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Suzuki problem m. tomgang
Fra : gitthu
Vist : 1013 gange
100 point
Dato : 02-09-06 19:18

Hej
Er der nogle der kender til problem med en Suzuki Swift 1,3. fra 1997 med elektronisk kaburator.
Den er begyndt at køre op og ned i tomgangen når den er blevet varm.
Den kører fra 1000 omdrejninger til 2000 omdrejninger.
Når jeg slukker for motoren og tænder igen med det samme kører den
normalt de 1000 omdrejninger. Efter et stykke tid kører den igen op og ned.
Er der nogle der kan hjælpe med et tips til problemet
mvh
Gitthu

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-09-06 21:01

Prøv at tjekke om det er en vakumslange der er faldt af.
alimak

Kommentar
Fra : gitthu

Dato : 02-09-06 21:18

Det er desværre ikke det der er galt, det har vi kontrolleret
mvh
Gitthu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-06 20:06

Jeg har en bil magen til, næsten den er fra 1998, for et år siden skifede jeg katalysator, fordi den var utæt og gav fejl informationer til lambda sonden, motoren gik ujævn og havde stor forbrug af benzin, din er et år ældre, så hvis du aldrig har skiftet katalysator bør du undersøge om den er utæt, lambda sonden bliver også slidt og kan ikke måle rigtig, det er et par muligheder du bør undersøge

Kommentar
Fra : gitthu

Dato : 03-09-06 21:48

Tak for svaret, det har jeg ikke undersøgt, jeg kigger på det en af dagene
og så vil du høre nærmere.
mvh Gitthu