/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Udluftning af skivebremse
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 579 gange
40 point
Dato : 02-09-06 18:59

Ja, min skivebremse virkede pludselig ikke mere, fandt så et hul i slangen, og satte en ny slange på, men kan bare ikke få skidtet udluftet, der kommer bare absolut ingen modstand i grebet, en morgen var der lidt som forsvandt igen, har fulgt guiden under faq og prøvet adskillige fra andre sider, tror ikke jeg har mere hår tilbage på hovedet, har brug for hjælp

- Martin

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 02-09-06 19:34

Hvordan gør du?

Når jeg skal skifte bremseplader, eller har haft den skilt ad for renovering.

Jeg plejer at skrue udluftningsskruen ud så kun lige åbner.
Så presser jeg stemplerne sammen, så der er plads til de nye bremseklodser.
Du kan ikke presse stemplerne sammen uden at løsne skruen først.
Så spænder jeg skruen igen og monterer caliberen på forgraflen.
Sikre mig at alle slanger er tætte med de rigtige kobberskiver.
Så fylder jeg cylinderen med bremsevæske og jeg sætter ikke låget på!!!

Nu begynder jeg at pumpe på den stille og roligt, indtil den begynder at bliver lidt gummiagtig at trække.
Hvis den ikke kommer dertil, så prøv at "tappe" på bremsegrebet.
Altså sådan så den kun lige får fat og gør det hurtigt. Så vil luften vandre op gennem bremserøret.
Når det er gjort, så er det på tide at lufte ud i caliberen. Skru udluftningsskruen lidt ud, til det begynder at boble. når den ikke bobler mere, så spænder du den igen og prøver bremsen igen.
Nu burde den være der.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 02-09-06 19:46

kan være lige meget nu. har fået det til at virke.. pumpede i 20 min

Godkendelse af svar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 04-09-06 16:44

Tak for svaret NoShyGuy.