/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
lightscribe?
Fra : Sorenk
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 01-09-06 14:49

Hejsa.. ja så fik jeg en HP laptop, er ok tilfreds med den (batt holder godt nok ikke længe) nå men nu har jeg opdaget et klistermærke med LIGHTSCRIBE på?? har set på HPs homepage
at det er noget med direct labeling, altså den kan printe på en cd/dvd..
mit spørgsmål er så.. hvordan virker det og kan man bruge alm PRINTABLE cd/dvd eller skal det være nogle specielle??

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-09-06 15:12

Hej Sorenk,

hvis du ønsker at udnytte funktionen Lightscribe, skal du bruge special medier til formålet.

De kan f.eks. købes hos Billigmedien http://www.billigmedien.de/shop/default.asp

De har pt. 2 produkter:
Varenummer: 43441
10st. Verbatim CD-R 700MB LightScribe 52xspeed

10stk. Verbatim CD-R LightScribe 52xspeed, 700MB, cakebox

for LightScribe Direct Disc Labeling enabled Burners

og

10stk. Verbatim CD-R Lightscribe

CD-R 80 Min/700 MB 52x Verbatim Datalife + LightScribe in jewelcase

placer tekst og graphik direkte fra din computer på din diskette. Du behøver ingen printer-
bare et LightScribe-aktiveret drev!

til henholdsvis 58,- og 66,- kroner.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-09-06 15:12

Det er ganske rigtigt en teknologi til at brænde "billede el tekst" direkte ned på cd/dvd med.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-09-06 15:14

http://www.hp.dk/kampagner/lightscribe/

unsskyld jeg fik ikke lige det hele med.

Du skal brugew specielle medier der er beregnet til det.

Kommentar
Fra : Perege