/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Punto - fejl i indsprøjtnings?
Fra : bong
Vist : 1736 gange
200 point
Dato : 31-08-06 17:45

På instrumentbordet i min Punto fra 2001 lyser en orange lampe, som iflg. instruk.bogen skulle betyde fejl i indsprøjtningssystemet. Umiddelbart kører bilen upåklageligt, men måske kan man høre en klaprende lyd.

Har nogen er en ide om, hvad det kan skyldes?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-08-06 20:01

Kør til et værksted og få dem til at sætte computeren på.Så får du ide hvad der er fejl.
alimak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-08-06 21:17

Det er tilsyneladende motorkontrollampen og hvis den lyser i længere tid er motorstyringen gået over på "Default back up" og du kan køre, men må forvente nedsat trækkraft og højere brændstofforbrug. På værksted hurtigst muligt.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 01-09-06 16:09

Jeg ville starte med og se på mine tændrørs kabler. Det er meget ofte det er dem. Ellers er der kun og få fejlen læst ud ved en Fiat pusher