/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Begrænsningskode what the ****
Fra : Sars
Vist : 686 gange
50 point
Dato : 30-08-06 18:56

Min mobil gik amok imorges da jeg skulle åbne den som jeg plejer, bad den pludselig om at " Angive begrænsningskode" efter jeg havde tastet pinkoden ind. Hvad fanden er det ? Nu kan jeg slet ikke bruge den, har kigget mine manualer igennem og der står intet om en såkaldt telefon begrænsningskode ! Min mobil er en Nokia 7260, what to do????

Kommentar
Fra : geu

Dato : 30-08-06 19:17

Det er da noget den skriver når der er sim lock på.. Har du skifte simkort?

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 30-08-06 19:21

Nope ! Kan kortet måske være røget løs inde i ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-06 19:30

Koden er jeg ret sikker på er 12345

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 30-08-06 19:33

Virker heller ikke har lige prøvet, har også prøvet at tage simkort ud og lægge det i igen, fatter det simpelthen ikke

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 30-08-06 20:54

en begrænsningskode er en sim lås... så din telefon skal unlockes...

www.tryctill.se eller www.tekit.dk kan du ikke få koderne til at virke så finder du en unlocker på www.find-unlocker.dk eller på www.dkunlock.dk og bor du i nærheden af Horsens .. så det www.d9n.dk

vh
D9N

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-06 21:18

Hvis din Nokia er låst skulle du kunne få den unlocked gratis her

http://www.unlocked.dk/

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 30-08-06 22:11

Ok har prøvet linksne, det eneste der ikke koster noget er www.unlocked.dk, og de sender ikke den mail som de siger...... synes fanme det strengt man skal betale penge for at få ens telefon unlocked, sikke noget pis - jeg har ikke gjort andet end at tænde for den imorges, som jeg plejer

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 30-08-06 22:29

Sars ?????? tror du lige skal kigge igen...

http://www.tekit.dk/?url=nokia&brand=Nokia&model=7260&image=nokia.gif der koster det da ikke noget ??? hvis du får det til at virke er det fint...

virker det ikke må du til en unlocker og få den åbnet med kabel .. og det koster som regel 100.-
www.find-unlocker.dk eller på www.dkunlock.dk og bor du i nærheden af Horsens .. så det www.d9n.dk årsagen til du skal betale for det, er at unlockerne skal købe udstyr, finde software osv... og det koster en pæn sjat kroner og tid... og hvem arbejder gratis ??

hvis du har købt din telefon uden abbonement så skal den heller ikke være låst og så henvender du dig der hvor den er købt ... er den købt med , så kan de åbne den for dig for KUN 500.- som regel ...

D9N

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-06 22:29

Hva' så med dem her

http://gratis-unlock.webbyen.dk/

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 30-08-06 22:34

Nordsted1 linket virker ik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-06 22:37

ehm.... mystisk jeg har lige været der??

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 30-08-06 22:40

Hey ja nu virkede den første side som du sagde der, fik koderne og prøvede dem - men min telefon sagde stadig forkert kode og ikke tilladt, købte den i TDC butikken til omkring 700 kr og med abonnement oveni - synes det er en direkte fornærmelse at skulle betale for at få den åbnet og så ovenikøbet 500 kr? Det er jo sindssygt .... de bør vel åbne den for mig og kalde det kundeservice.

Kan bare ikke se hvad det skal gøre godt for, jeg har intet gjort og har ikke trykket på noget som helst usædvanligt, og så idag virker den bare ikke pga det der. Der står ikke engang noget om det i manualen, virker meget fusket.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-06 22:46

Hvis jeg var dig ville jeg brokke mig gevaldit i butikken, jeg har aldrig hørt om at telefonen lige pludselig vil åbnes igen.

Jeg kender nu heller ikke nogen der har måtte betale kr. 500 for at få den unlocked. Min Nokia kunne bare åbnes via nettet, og sønnens sprit nye var slet ikke låst.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 30-08-06 23:26

Sars er det kort telefonen blev købt med i ? og virker det ?

og Nordsted ... alle teleselskaber tager 500 for at unlocke en telefon før tid... og at du har været heldig er fint nok .... men det er langt fra alle telefoner du kan bruge de gratis koder på mere, der er lagt en ekstra lås ind i telefonen ...
og er telefonen købt med abb. så hænger man på den i 6 mdr... og 700.- for en 7260 lyder som om den skal være simlåst .. og så skal kun det kort telefonen er købt med kunne bruges.

det er så det vi andre lever af at åbne ..

D9N

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 31-08-06 08:50

Ja jeg bruger også kun det simkort jeg har fået med telefonen, og har på intet tidspunkt forsøgt mig med andet - ja tror jeg skal brokke mig pænt meget i TDC-butikken, om ikke andet må de jo skaffe mig en ny, der har været andre småproblemer med den også.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 31-08-06 10:24

Sars jamen man kommer så ik ret langt med brok *S*
men jeg ville da tage ned og snakke pænt med dem om at der vist er sket en fejl med telefonen, da den pludselig ikke vil have dit kort mere...

D9N

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 02-09-06 16:33

da du nu har fået dit svar, lukker du det så ik .. ??

D9N