/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
GeForce4 TI4200 grafikkort,ASUS eller MS~
Fra : Trans4M
Vist : 500 gange
50 point
Dato : 26-12-02 10:49

Jeg står og skal have nyt grafikkort,men er i tvivl om hvilket et jeg skal købe.
Jeg ved ikke om der er nogen kæmpe forskel på disse kort.
Jeg veksler mellem disse 2 kort.

Microstar MS8870 GeForce4 TI4200 128 MB DDR.

ASUS V8420 Geforce4 TI4200 128 MB DDR

Hvis der er nogen der har kendskab til disse 2 kort vil jeg meget gerne høre fra jer.
Også eventuelle links til sider hvor nogle af disse to kort er blevet testet er meget velkomne.
Meget gerne tekniske specs. til kortene.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-12-02 11:49

"Trans4M" <Trans4M.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:pgAO9.14095$Hl6.1578970@news010.worldonline.dk...
> Jeg står og skal have nyt grafikkort,men er i tvivl om hvilket et jeg
> skal købe.
> Jeg ved ikke om der er nogen kæmpe forskel på disse kort.
> Jeg veksler mellem disse 2 kort.
>
> Microstar MS8870 GeForce4 TI4200 128 MB DDR.
>
> ASUS V8420 Geforce4 TI4200 128 MB DDR
>
> Hvis der er nogen der har kendskab til disse 2 kort vil jeg meget gerne
> høre fra jer.

Jeg tror ikke at du går galt i byen ved nogle af de to kort. Jeg kender både
folk der kører med MSI og med Asus kortet og de har kun haft positive ting
at sige om dem hver især. Prøv at gå ind på www.edbpriser.dk og læs hvad
folk generelt skriver om dem - folk er vist temmelig glade for lige præcis
de to. Ligegyldigt hvad du vælger tror jeg ikke at du vil fortryde det et
sekund.

Venlig hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-12-02 12:05

Trans4M skrev:
>
> Jeg står og skal have nyt grafikkort,men er i tvivl om hvilket et jeg
> skal købe.
> Jeg ved ikke om der er nogen kæmpe forskel på disse kort.
> Jeg veksler mellem disse 2 kort.
>
> Microstar MS8870 GeForce4 TI4200 128 MB DDR.
>
> ASUS V8420 Geforce4 TI4200 128 MB DDR

Har lige selv købt ny puter, og der blev købt et ASUS kort som det du
snakker om, kan kun sigde at jeg inditl vidre ikke har haft nogle
problemer med det, ang køler larm, så ved jeg ikke hvad den er på, da
jeg køre vandkøling på GFX og CPU, men kortet køre som en drøm.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede
butikker med computerudstyr får du svar i øst, når du spørger i vest,
og det kan mange af vores medarbejdere klare mindst lige så godt"

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 50 point
Dato : 26-12-02 12:12

hej trans4M!

hmm.... jeg har selv et nVIDIA GeForce4 TI4200 128MB DDR.... Og det er jeg fuldt ud tilfreds med... Jeg tror at det er stort set ligemeget hvilket et du vælger, med mindre du virkelig går op i 3D og opløsning og den slags...
Men her er lidt specifikationer om de forskellige kort: (taget fra www.edbpriser.dk)
Asus AGP-V8420S/TD
Max Resolution: 2048 x 1536 pixels
Memory: 128MB DDR-RAM
Memory Clock: 550MHz
Chip: nVIDIA GeForce4 Ti 4200
RAMDAC: 350MHz
Core Clock: ?MHz
Type: AGP x2 / x4
Connector: 15pin D-sub / TV-Out / Vi-In / DVI
pris: 1.832 kr.

MSI G4Ti4200-TD (MS-8870) TV-Out + DVI
Max Resolution: 2048 x 1536 pixels
Memory: 128MB DDR-RAM
Chip: nVIDIA GeForce4 Ti 4200
RAMDAC: 2 x 350MHz
Type: x2/x4
Connector: 15pin D-sub / TV-Out / DVI
pris: 1.448 kr.

Som du nok kan se er de temmelig ens mht. specifikationer... Men jeg ville nok anbefale MSI G4Ti4200-TD (MS-8870), eftersom den er billigst og har 2 x 350 MHz RAMDAC, hvor Asus AGP-V8420S/TD kun har 1 x 350 MHz RAMDAC...

Men det er op til dig!

Håber du kunne bruge det!

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-12-02 14:01

Trans4M wrote:
> Microstar MS8870 GeForce4 TI4200 128 MB DDR.

Jeg ville tage kortet fra MSI. Det er et fysisk meget kompakt kort. Det er
derfor lettere at få til at være i diverse kabinetter

--
Martin K

Godkendelse af svar
Fra : Trans4M

Dato : 26-12-02 17:20

Tak for svaret ostemanden.