/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL-hastighed
Fra : Emmapigen
Vist : 464 gange
50 point
Dato : 28-08-06 20:13

Min nuværende ADSL forbindelse er 256/256 og jeg kan vælge at opgradere min forbindelse til 1024/128 til samme pris, men da jeg ikke har så meget forstand på det med upload/download ved jeg ikke hvad der er bedst.....umiddelbart vil jeg sige at 1024/128 er en hurtigere bredbåndsforbindelse, men den har jo samtidig en lavere upload.

Nogen der kan fortælle mig hvad der er bedst?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-06 20:20

tjahh - når du en flaskehals er det jo bedøvende - så kommer du ikke hurtigere frem alligevel - jeg mærker ingen forskel overhovedet

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 28-08-06 20:20

kommer jo an på hvad du bruger den til
alm brug er 1024/128 bedst , men bruger du det mest til at sende større filer jævnligt er den gamle bedst

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-06 20:21

ps du har en hurtigere download nu

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 28-08-06 20:25

miritdk>>der er vist noget du har misforstået
han har en hurtigere upload , og langsommere download nu
han vil få en download der er 4 gange hurtigere og upload halv så hurtigt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-08-06 20:26

Sender du noget så bruger du opload.
Og henter med download.
Ved alm. E-mail mærkes der ingen forskel.
Sender du billeder til udprintning så mærkes opload-hastigheden.
Men du kan ikke hente noget hurtigere end afsenderens opload.

Så hvis du ikke sender store ting så ville jeg vælge 1024/128

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-06 20:28

bredker jaaaaa - og kandu faldt lige i søvn så jeg ikke kunne nå at rette det

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-08-06 20:46

Du får en hurtigere hastighed, når du surfer på nettet, og når du downloader filer.

Men du kommer til at køre langsommere, når du sender mails, og mærkes især når der er vedhæftet billeder, samt hvis du up-loader til hjemmeside.

Jeg bruger selv 2048/128, og bil i forbindelse med at TDC vil øge hastigheden, vælge at få mere skud i up-load, frem for at få større download hastighed, som jeg er udemærket tilfreds med.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 28-08-06 21:15

Jeg bruger selv 2048/2048 til ca. 150,- kr./ mdl.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-08-06 03:09

bja2
Hvor får man sådan en adsl- forbindelse til den pris???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-08-06 17:43

Ja bja2, det kræver en god forklaring! - Der er sikkert mange der gerne vil med på vognen.
Men jeg kan bare køre 54000/54000 (men kun lokalt)

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 29-08-06 21:28
Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-08-06 23:07

Desværre ikke udbredt på mine breddegrader!

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 30-08-06 08:48

Nej det hovedsaglig til boligselskaber