/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
DVB-T modtager virker ikke
Fra : SandraFalk
Vist : 769 gange
56 point
Dato : 26-08-06 14:07

Vi har lige købt en digital modtager af mrk. philips dtr 200/00.. Vi koblede den til vores eksisterende tv2 antenne på taget, men uden held. Ingen kanaler blev fundet.. Vi investerede så i en temmelig dyr indendørs antenna med forstærker og al afhængig af om hvor vi placerede den henne i stuen fandt den kanaler, bare med ret dårligt signal... Så måtte vi bytte til en rigtig udendørs digital antenne, men stadig ingen kanaler, vi har prøvet al muligt.. Og hvis vi er meget heldige så får vi et par kanaler men de er næsten så utydelige så det kan være ligemeget.. Hvad kan vi gøre??
Hjælp min kæreste er snart så utålmodig at han nok snart smadrer noget i arrigskab Er det stedtt hvor vi bor der er noget møg? Jeg har fornylig måttet investere i en motorola mobil, fordi den var den med den stærkeste antenne.. Meget dårlig forbindelse herude..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-08-06 15:02

Det rene digitale signal bliver kun udsendt få steder i Danmark endnu! - Så du er godt forud for din tid.
De danske stationer sender signalerne parrallelt med det analoge signal, så det varer nok et par år før de rent digitale sendere dukker op!

Men der sker jo ikke så meget ved at sikre sig mod fremtiden!

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 26-08-06 15:39

Vi gjorde det fordi vi var træt af at se sne på skærmen.. Vi vil bare se dr1. tv2 og dr2.. Det skulle da være muligt over hele landet efter hvad jeg har læst??
Kan vores signal være dårligt pga vi har flere antenneledninger sat sammen (der er laaaang mellem tv og antenne)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-06 17:10

TV2 finder du ikke

Det er DR1 og DR2 du skal kunne finde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-06 17:26

Det er så ikke helt rigtigt kan jeg se

Det var fordi vi kun bruger vores til DR2 , sorry

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-06 17:28

"severino"

DR2 kan du KUN modtage med kabel ELLER med digital modtager - den gamle sender er lukket - de sender kun digitalt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-06 17:30

Den bedste løsning er nok at få fat i en RIGTIG antennemand der kan måle systemet igennem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-08-06 18:50

Nej DR2 analoge sendere er ikke lukket ned. Jeg ser udmærket dr2 fra en lokal analog sender.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-08-06 18:53

når du ikke kan tage dv via en eksisterende tv2 antenne må det være fordi der er filtre i antennen eller en meget dårlig antenneledning.

Det kan også være fordi du har taget tv2 fra en lokal hjælpesender, som ikke sender dv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-06 19:10

DR2 lukkede da deres analoge signal i juni - tror jeg det var.

Det forsvandt da her.

Hvilken frekvens/kanal tager du da det på ?

Fra DR2s hjemmeside

1. juli 2006 slukkes der for det analoge DR2-satellit signal. Det betyder, at seere med parabol og en analog dekoder enten skal skifte til en digital satellitdekoder og bestille en programpakke hos Viasat eller Canal Digital eller skifte til det digitale jordbaserede sendenet

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 26-08-06 19:45

Vi kan (før vi sætter digital modtager til) se dr 1 med mindst sne.. Tv2 fyn med meget sne og tv2 øst med meget meget sne.. Nogle gange når vi har søgt på den digitale kan vi få dr1, dr2, tegnsprogsprogram, og tv2 fyn ned - men med aaaallt for meget "støjpå signalet".. Og nu her kan vi slet ikke få den til at finde nogle programmer.. Den kommer op på højst 50 signal når den søger, og så bang forsvinder det og ingen kanaler fundet.. ØV!!!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-08-06 20:03

For mig lyder det som om du bor i et udkantsområde, som fx. sydfynske øhav eller lolland.
Det er ikke lige disse områder man satser først på, når man ruller det digitale TV ud over Danmark.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-08-06 02:01

Der er 17 DR2 sendere i Danmark for tiden.

Du kan se DR sendere på dette link

http://www.dr.dk/omdr/index.asp?aid=378#

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 27-08-06 08:23

Jeg kiggede lige på det der dr sender link.. Jeg bor lidt uden for Slagelse, lyder mærkeligt hvis det var et udkantsområde? Jeg bor 49 km fra senderen i kalundborg og kun 26 km fra hovedsenderen i øverup....

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 27-08-06 09:11

Hmm forresten så satte vi den nye "udendørs antenne" op under taget (det sagde sælgeren i forretningen var godt nok) og vi kan ikke finde kanaler på den digitale modtager stadig, signalet er for svagt, men nu lykkedes det os for 1. gang at få et meget bedre analogt signal (på den gamle måde).. Dr1 er helt klar i billedet (det er ik meget galt) og tv2 er bedre end det nogensinde har været - men hvorfor kan vi så ikke få noget på den digitale????????

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 27-08-06 10:13

Ihhh hvor weirdo.. det må have været vejrforstyrrelser igår eller noget?? Det tordnede nu også meget.. Idag så prøvede vi lige at søge igen på den digitale - og bang alle 4 kanaler kom ind klart og tydeligt ????? Men det er dejligt.. Kan det have været vejret?

Annuller spørgsmålet
Fra : SandraFalk

Dato : 06-09-06 12:55

Da det var pga vejret åbenbart, var der ikke mulighed for at svare, derfor har jeg valgt at annulere