/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Ulykkesforsikri er det et flop
Fra : Odense
Vist : 490 gange
50 point
Dato : 26-08-06 13:13

hej

En alm. privat ulykkesforsikring er det noget vær ? Mit forsikrings selvskab har lige skrevet til mig om jeg ikke skal have det. Er det bare et flop ??? eller hvorfor skal man have det ???

Der står sådan:

Sum ved død 100.000kr (børn 10.000kr)
100% invaliditet 1.000.000kr
Dobbelterstaning
alm. tandskade
Koster 569kr pr. person 591 for børn.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-06 13:18

Det er ikke et flop... vi har desværre, fået udbetalt penge op til flere gange pga trafikulykker mm,
det er som med brandforsikringer, man tegner dem, og håber på, at man aldrig får brug for dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-06 13:19

Så der ikke også en % til udbetaling ved invaliditet??

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 26-08-06 13:20

Hvordan mener du ??? udbetalt fler gange ???

Det jeg mener er at 100.000 kr er næsten ingen ting anyway... Og havd med børn kan det betale sig ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-06 13:23

Bortset fra det, de beløb der er nævnt er alt for lave, men beløbene afhænger vel af hvor meget forsikringen koster.

Kr. 100.000 er ikke meget til de efterladte, hvis de mister en forsørger

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-06 13:28

De forsikringer vi har tegnet, har så absolut en bedre udbetaling, f.eks fik datteren 8 % men på sin ene ulykke, der fik hun udbetalt 80.000 kr. ikke meget til så ung en pige, der skal have hovedpine resten af livet, med deraf følgende fysiuterapiregninger, men det er da en bedre dækning, end den du nævner.

Jeg vil stadig mene, at en ulykkesforsinring er en god ting, min datter havde jo da ikke haft penge til sine efterbehanlinger hvis hun ikke havde fået erstatningen.

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe rundt til forsikringsselskaberne for at hører på pris og dækning, den du nævner er alt for lille, hvis uheldet er ude

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 26-08-06 13:28

mener også ulykkesforsikring er ok, og går selv mest op i tandskadedækning..

der kan de være MEGET forskellige

Henrik

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 26-08-06 13:29

Det er også det jeg mener, det er nul og nix stor set... og det løber da op når man er 4 om året og hvis det så er næsten en flop... skulle den storer ulykke (død)jamen så må man jo så sælge sommehus /stort hus / biler og flytte til noget minder.... hmmm tror ikke rigtig det er noget jeg gider... eller hvad syndes i ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-06 13:35

Vi har været så uheldige hos os, at vi har haft fire alvorlige ulykker, vi ville ikke have undværet de forsikringer.... jeg er ikke ansat i forsikringsbranchen mere, så det er bestemt ikke derfor jeg skriver det.

Hvis nu uheldet er ude, og du har opdaget du kan blive hjulpet i udlandet, så har du med en erstatning i hånden, mulighed for at opsøge det, det kan du ikke hvis du ikke har midlerne, det er ikke altid den offentlige sygesikring, vil betale disse evt. behandlinger

Tordenkalven nævner tandskade, men der kan man jo "nøjes" med at melde sig ind i sygeforsikringen "danmark", hvis man ikke ønsker en større dækning.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-08-06 15:41

En såkaldt fritidsulykkeforsikring er en rar ting at have, hvis man ellers har råd til den.
Mig, konen og før mine børn har også sådan. Ved død skal du op på 500.000-800.000 kr., ellers har den ingen betydning. det er beregnet til at den efterladte evt. kan betale huset og blive boende eller anden gæld.
Giv ikke afkald på tandskade. Hvis du kommer til skade kan en tandlæge regning godt blive meget dyr.
det er det samme med brandforsikring, kaskoforsikring på bil m.m.. De er rare at have hvis uheldet skulle være ude.

Men pas på, der findes mange forsikringer. der er også for dødligesygdomme, så du kan leve i sus og dus det sidste år eller flere hvis du får en af de omtalte sygdomme som står på policen.
Det er en forsikring der kommer til udbetaling løbende hver måned, hvis du mister din arbejdsevne m.m.

Selve forsikringen er ikke et FLOP, men beløbene er efter min mening.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-08-06 21:05

Citat
Er det bare et flop

Det kommer an på så meget.

Hvis man kommer til skade og forsikringsselskabet vurderer, at det skyldes skødesløshed, uansvarlighed eller uagtsomhed eller på anden måde noget selvforskyldt, overtrædelse af nogen love vedrørende sikkerhedsforanstaltninger o.s.v.........ja så betaler de ikke en disse

Ligeledes skal man være opmærksom på andre klausuler: Nogen har forbehold mod ulykker sket ved ridning, såkaldte "farlige" fritidsinteresser som visse sportsgrene, motorcykelkørsel o.lign.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-08-06 21:11

For øvrigt er det meget normalt/standard med en dødsfaldssum på 100000 ved en ulykkesforsikring....det er jo ikke en livsforsikring.

Og invaliditetssummen er også som standard 1000000 ved sådan en forsikring.....og passer sådan set fint nok med det beløb Nordsteds datter fik udbetalt , idet 8 % af 1 mill. jo som bekendt er 80000

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-06 22:43

Vores forsikringer hedder - fritid og ulykkesforsikring- dvs selv de arbejdsskader manden har fået, i arbejdstiden har han fået erstatning for.

Vi har også tegnet forsikringer der dækker ved uarbejdsdygtighed, dem har vi desværre også fået brug for, nu på 9. år får jeg udbetalt, uden at skulle betale præmie.

Mange forsikringer betaler man for i dyre domme, vi har da også tidligere overvejet kraftigt om vi ikke skulle droppe dem, men nu hvor vi desværre har brug for dem, er dem der gør, at vi f.eks kan blive boende i vores hus, og næsten kan bevarer vores levestandard, til trods for at vi begge er pensionister med tre hjemmeboende børn i eget hus, så overvej om det ikke til trods for skrivelsen er det værd, man kan jo aldrig vide.....