/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Rippe Musik
Fra : Monsen1234
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 25-08-06 14:26

Er det muligt at rippe musik fra Pandora og hvis ja , hvordan ?

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 15:04

Selvfølgelig er det muligt men næppe lovligt

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 25-08-06 17:49

Og du har så ikke lyst til at hjælpe ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 18:01

Sgu da ikke hvis det er ulovligt.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-08-06 18:11

Der er jo altid den primitive måde:

Spil nummeret du vil gemme.

Indstil lydkortet til at digitalisere fra mixerudgangen.

Hvis du ikke kan finde ud af det, så køb et af de programmer, som gør det automatisk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-08-06 18:40

Det er ikke ulovlig at optage og gemme den musik som spilles i højtalerne, om det er Pandora eller en anden netradio er lige meget, der findes flere progammer som kan den slags, men jeg kan ikke huske hvad de hedder, vent til der kommer en forbi som kan give dig navne på nogle af dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-08-06 18:51

Audacity skulle kunne klare opgaven: http://audacity.sourceforge.net/ ellers kan læse denne igennem: http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&SubKat=lydoptagere en del af dem er freeware

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 18:54

Jamen når I er overbevist om det er lovligt skal jeg da gerne sige hvordan

Advanced MP3 Sound Recorder

Den optager ALT der går gennem dit lydkort - uanset hvad

Programmet er her (bladre næsten til bunden)

http://www.zealotsoft.net/

Så god fornøjelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 18:55

Og det virker - har lige prøvet på pandora

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 25-08-06 18:56

Hvad med denne: http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&subkat=lydoptagere&prog=27306&program=Mp3%20My%20MP3%20Recorder
det lyder spændende, den kan gemme som MP3 eller WAW, jeg vil selv til at ekperimentere med det en gang, derfor kikker jeg med her

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-08-06 18:59

Du ved det jo refi, godt du kom ud af busken, du ved da også godt, at optage fra netradio, er en af de få gratis og lovlige fornøjelser vi har

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 19:10

Nej - det sidste var jeg ikke klar over....

Derfor skrev jeg også at jeg var i tvivl.

Bruger selv programmet til at optage gamle indspilninger vi lavede i vores unge dage på spolebånd (egen musik) som derefter bliver lagt på CD

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-08-06 19:25

Haj refi. det er sikkert dig jeg skal have hjælp fra, jeg har en stor dynge kassette bånd jeg gerne vil have over på PCen og videre CD, men kan ikke få lyden ind afspiller og PC er forbundet
Undskyld for misbrug af dit spørgsmål Monsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 19:33

Lav et nyt - så skal jeg forklare dig det

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 26-08-06 11:12

Jeg får godt nok kun en meget dårlig lyd ud af programmetAdvanced MP3 Sound Recorder
lyden er meget lav og skrattene, har prøvet mange forskellige indstillinger, virkede din perfekt på Pandora, refi ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-06 11:38

Ja....

Men du skal huske du må IKKE have gang i andre ting samtidig da den som sagt optager ALT der går gennem lydkortet (klik eller andre lyde fra andre programmer der kører).

Ellers er det bare at prøve sig frem med de forskellige indstillinger.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-06 11:51

Gammelt tip>
http://www.kandu.dk/Tip5791.aspx
Det eneste der er sket siden er at >

mp3 encoder on 30 day trial license>så man kan/må optage i andre formater efter 30 dage.

Alle andre formater er gratis f.eks.wav bla bla bla
Codec centralen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-06 11:52

ellers er programmet gratis.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-06 11:55

De kommer nu samlet i samme program

dBpowerAMP Music Converter (dMC)
og
Auxiliary Input ,selstændigt icon

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-06 11:58

Man kan også bruge Audacity,til at optage direkte fra lydkortet i mp3,dermed fra nettet(f.eks.stereo mix,wav tabel)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-06 12:15

Og så er der et plukin til winamp>
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=6172&package_id=135475

Så man kan optage musiken fra shoutcast radio,der er mange radio stationer hvor musikken ikke bliver afbrudt særlig ofte,nogle kun en gang i timen.
Dette program deler selv musikken op i nummre/mapper/kunstner/station Alt efter hvordan man indstiller det,kan slås fra/til,indstilles under plukins i winamp

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 27-08-06 09:03

Tak for svaret o.v.n..
Selv om jeg endnu ikke kan få det til at fungere helt som det skal, kan jeg da høre det rimeligt godt med dette program, hverken Advanced MP3 Sound Recorder eller dBpowerAMP Music Converter, Auxiliary Input enables dMC eller Audacity kan jeg få til at fungere.