/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
variator hot50
Fra : Zwekja
Vist : 1366 gange
189 point
Dato : 23-08-06 23:06

hejsa, jeg overvejer at sætte en ulovlig variator i min pgo hot50, men siden ingen af de sider hvor jeg kan købe dem hende gider at fortælle mig noget om dem, spørger jeg her.

det hele startede med at jeg pillede skiven, men den har jo ikke noet specialt godt optræk, så jeg sætte 7.5 grams ruller i, istedet for standart 11gram.

det fik den et lidt bedre optræk af, men synes ikke helt det er nok, så overvejer nu at købe en helt ny variator. jeg har set på to forskellige,

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2075&aID=6094&mId=1974
nogen der kender noget til den? hvordan den virker, og hvor godt et optræk den giver, og evt hvor meget mere topfart der er tale om.

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2075&aID=6070&mId=1974
samme prosedyre her, men hvad gør den trykfjeder som følger med? og hvor skal den monteres hende vis jeg vælger at købe den?

på forhånd tak,
Zwekja.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-08-06 23:58

Der er slet ikke noget smart ved at skifte de dele, du opnår ikke mere topfart.
Men vil du absolut bruge penge på en ny variator, så køb Polini Speed Control Morini
Men hvis du vil have lidt extra optræk, så behold din variator og gå 1 g længere ned.
Men hot50 bliver først mere livlig hvis du afblænder blindrøret på udstødningen, eller sætter bedre udstødning på.
Men du skal også sætte lidt størrer dyse i karburatoren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 24-08-06 17:08

hvor sætter dette blindrør?
og hvordan brænder jeg det af`?

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 24-08-06 17:19

fik heller aldrig svar på hvad den trykfjeder skulle gøre godt for?

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 24-08-06 17:57

og hvor stor en dyse er der tale om ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 189 point
Dato : 24-08-06 19:16

Dysen er orginal 74 og du skal sætte en 78 i.
En strammere trykfjeder bag koblingen, trykker hårdere omkring remmen, så den ikke glider på voldtunede motorer, men så kan rullerne foran i variatoren, måske ikke længere skubbe remmen op på varioskiven, og skal så til at udskiftes til tungere ruller?
En orginal udstødning er utrolig dyr, og lidt synd at skære blindrøret af den, så hvorfor ikke købe en anden, uden blindrør og begrænsning, men en der ligner lidt den orginale.
http://www.scooter-shoppen.dk/ss.sspx?c=Catalog&category=11270

Men denne kan også bruges:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=740338875&n=282592135&pn=1305995633
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Zwekja

Dato : 26-08-06 11:05

Tak for svaret pallebhansen.