/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
HAMA usb2.0-Card,5way,PCI
Fra : larsromer
Vist : 356 gange
20 point
Dato : 23-08-06 19:45

hvordan for jeg det til at virke.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-08-06 20:04

Sluk comp og tag strømstikket fra.
Sæt kortet i din comp.
Starter din comp og lader den finde driverne på den CD rom som følger med.
Jeg kender ikke Hamas kort men mit eget PCI kort har 4 udgange tilgængelig og et intern som evt. kan tilsluttes en front USB

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-08-06 01:56

Jeg havde også problemer med at få min PC til at virke med PCI usb kort, satte PCI usb over i en anden stik, og nu kører det uden problemer

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 20 point
Dato : 24-08-06 08:11

Nogle computere er indrettet sådan at forskellige sokler har fælles busadgang så der kun kan sidde et kort i det ene slot/holder.
PCI og ISA (sort slot) kan være fælles når de sidder ved siden af hinanden.
Så derfor kan en flyt ning hjælpe.
Hvis comp ikke kan genkende kortet så prøv dette.
sluk comp (strøm stikket tages ud)
tag kortet ud
start comp
sluk comp (strøm stikket tages ud)
sæt kortet i et andet slot
start comp.

Kortet kan med forsigtihed "vrikkes" på plads.
Husk lige at aftage det beslag som spærrer for "revnen" ( kan evt. vrides af med en skruetrækker)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-08-06 23:27

Du får kun USB til at virke , hvis dit styresystem understøtter det. Det gør win95 ikke

Godkendelse af svar
Fra : larsromer

Dato : 30-08-06 17:11

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-08-06 19:50

Selv tak larsromer .

transor..............
Citat
Du får kun USB til at virke , hvis dit styresystem understøtter det. Det gør win95 ikke

Jeg har altså en win 95 m/USB som fra CD indstalleres særskildt.