/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil-ringetoner...hjælp
Fra : Gucci1704
Vist : 750 gange
100 point
Dato : 23-08-06 17:26

Hej.
Jeg er ikke ekspert på mobil-området, så måske kan du hjælpe mig :
Jeg har prøvet at sende sms afsted for at købe en ringetone, (fundet i et ugeblad),
beløbet jeg skal betale, er hurtigt trukket, men hvor bliver ringetonen af ?
Jeg har modtaget sms fra firmaet, hvori der er en meterlang internetadresse. Og så kommer-dum-dum spørgsmålet : Skal jeg finde dette på nettet, eller finder man mobil-ringetonen gennem deres sms,- altså noget med at den så skal gensendes. Eller hvad ? Jeg har prøvet adressen på nettet, men svaret lyder, at den ikke eksisterer. Altså : Hvordan får man den bestilte ringetone aktiveret ?

Venlig hilsen

Gucci

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 23-08-06 17:39

Hej Gucci

Gå ind på din mobil og find den sms du har fået , , tryk valg og derefter brug detalje ( står sammen med send , slet og videresend ) så er der 3 valg muligheder : telefonnr, emailadresse og webadresse , her vælger du webadresse , så skulle du automatisk komme til en side hvor du han hente din ringe tone direkte til mobilen , inde på siden skal du sikkert klikke et sted der står download ,

Håber det var hjælp nok .

hilsen Conni

Accepteret svar
Fra : teh_nixc

Modtaget 110 point
Dato : 23-08-06 17:59

Ja, du skal have internet eller GPRS (som det så fint hedder) på mobilen for at hente det. De fleste firmaer er gået væk fra at du får ringetonen som en mms, fordi det er dyrt og FOR laaangsomt. Men det er alle mobiltelefoner der har GPRS, i hvert fald de nye mobiler.
Men hvis du har, skal du klikke på linket i sms'en, den åbner så en side på din mobilos, derfra er der så et link der hedder "download" tryk på det, og hent ringetonen... all done!!

Håber det helps!! ;)

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 23-08-06 18:10

Hej Conni.

Tak, men....når jeg har valgt webadressen, står der følgende :http//www.sms... (prikkerne inklusiv) og ikke mere. Så trykker jeg valg, så står der to ting : Gå til/tilføj bogmærke.
Når jeg vælger "gå til" popper der følgende op : Velkommen til SMSLand.dk, mobilportal MEN,
det eneste der følger herefter er NYE toner og spil, de vil sælge mig. Suk.

Venlig hilsen

Gucci

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 23-08-06 18:36

Der skulle gerne stå mere end sms... , jeg har lige prøvet at hente en ringetone til min mobil og der stod http://wap.smsas.com + linket til min ringetone, , der kan være sket en fejl da de sendte den , eller tonen virker ikke til din mobil .

du kan evt ringe til deres support på 70726527

hilsen Conni

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 23-08-06 19:18

kom lige til at tænke på , hvis der i din sms står sådan her : Brug linket ved hjælp af din menu : http://wap.smsas.com/prdl/gc.asp .... osv og du ikke kan bruge " gå til " kan du evt skrive linket ned på et stk papir og så manuel skrive det ind i telefonens browser , altså der hvor der står: Gå til adresse , men jeg ved ikke om det virker .

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 13-10-06 16:44

Tak for svaret teh_nixc.