/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Benzinfilter til knallert.
Fra : JesperTR
Vist : 2107 gange
50 point
Dato : 23-08-06 09:21

Døjer med at jeg for skidt i min karpuratur, men de filter jeg kan få i t-hansen virker nada til at fjerne det problem, så tækte på om nogle herinde kan foreslå nogle bedre filter en dem de sælger i t-hansen, da det ikke er fine nok.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-08-06 09:56

Hvis du døjer med skidt i tændrøret er det et luftfilter du skal have.
Vædet med lidt olie, omrørt i lidt benzin.
Ellers tror jeg du får skidt ind, andre steder fra, utætheder.

Kommentar
Fra : JesperTR

Dato : 23-08-06 13:10

Nu omhandler det godt nok benzinfilter, og ikke luftfilter.

Da skidtet ligger i bundkaret og stopper dyssen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-08-06 13:40

Du mener vel så i svømmerhuset .Hos en havemaskineforretning kan du få forskellige filtre både til inde i tanken eller som indskudt på benzinslangen.
Mvh Sune

Kommentar
Fra : JesperTR

Dato : 23-08-06 14:40

håbede jeg på nogle kunne foreslå decideret filtre, som personen ved at meget mere fin, så der slet ikke kan slippe skidt med igennem.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 23-08-06 17:39

Jeg er sikker på at Thansen forhandler et filter, mest til bil, som er på størrelse med en Large æg, og selve filteret inde i er lavet af pap.
Du skal ikke købe de filtre som er lavet er et metal net.

Hvis dette filter ikke kan klare det for dig, så ligger dit problem nok et andet sted.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=739992537&n=1686024798&pn=1686035155

Jeg har selv kørt på alle slags knallerter/scootere og aldrig haft snavs i min karburator.

Det sidder pt. lige nu på min Yamaha TDR 125 med 28mm karburator, så gemmemstrømningen er helt i top.

ps, vend filteret så benzinen løber i samme retning som pilen. ( ved du vel godt ) --

Kommentar
Fra : JesperTR

Dato : 24-08-06 08:57

NU er det sådan at jeg har sat klar slappe på, og kan sagtens se skidtet i slangen så er på ingen måde i tvivl om hvor det kommer fra. filteret er vendt som det skal, og har prøvet det filten du hentyder til i t-hansen uden det tog skidtet, var nemlig også i den overbevisning at et papfilter burde kunne løse problemet, men kunne det desvære ikke, derfor jeg søger et mere optimalt filter.

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 24-08-06 19:27

Lyder meget underligt.
Jeg tror at du bør tømme alt benzinen ud af din tank og rense den.
Hvis et pap filter ikke kan tage skidtet så er det nærmere som om at det er en misfarvning.
Ellers har du været udheldig med det papfilter. Det har nok været utæt.

Jeg ved godt at dette lyder vildt, men prøv at sætte 2 pap filtre på slangen. Hvis der kommer skidt igennem begge filtre så er der noget helt galt.

Når du siger "skidt" mener du så rust og alm snavs, eller ligner det 2 forskellige væsker som ligger i bunden af karburatoren?
Hvis det er en anden væske, så skal du totalt tømme din tank, da det nok er vand som er kommet i den.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-08-06 19:54

Hvorfor spørge, når du intet kan bruge.
Ovennævnte er virkelige gode bud, men tøm da endelig tanken, det kommer igen.
Medmindre du får lukket den UTÆTHED, der åbentbart er der.

Benzin indeholer ikke URENHEDER, men tilføres udefra.
F.eks.
Utætheder i din karburator, falsk luft fra et gaskabel, eller andet, der suger motorskidt ind
Der får du samme mænge skidt ind.
Men held og lykke med SKIDTET.

Godkendelse af svar
Fra : JesperTR

Dato : 25-08-06 15:40

Har sat 2 filter på nu, og det stoppede at skidtet kom videre, har ihvertifald ikke fået skidt i kapuratoren siden.

Det skidt der lå i svømmehuset mindede utroligt meget og utroligt fint sand, selvom det lyder lidt underligt, men den gamle pappa, snakkede om at i hans unge dage havde de det med at komme katoffelmel i tankene på andre, og det kunne et filter ikke så godt sortere fra. så måske er der en da har gk gjort noget lignende. SKAL ikke kunne sige det.

Jahh, burde jo tømme tanken, men dovenskab længe leve, hvis man kan nøjes med filter*2.. hehe

Kommentar
Fra : JesperTR

Dato : 25-08-06 15:43

#quote Disken#

ER ikke en utæthed, kom fra tanken og kunne se skidtet i min benzinslange, så er jo ikke en utæthed i kapurator.

og så længe det ligger i svømmehuset, kan det ikke rigtig komme andre steder fra end benzinen, medmindre du bore et 8mm hul i siden på det kar.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 25-08-06 15:44

Ej, virkelig, det burde du.
Det tager ikke ret lang tid.
Jeg har lige skruet hanen af min tank og hældt over 1 liter benzin ud, som ellers ikke ville ud, bare fordi jeg ville have alt vendet og snavset ud af min tank.
Nu kører den som en drøm.