/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ekstern tv tuner tilbærbar
Fra : bente64
Vist : 644 gange
350 point
Dato : 22-08-06 22:53

Min søn ønsker sig at kunne se tv fra sin bærbare computer. Han ønsker sig en ekstern tv tuner til rimelige penge. Men hvad skal jeg se efter? nogle konkrete forslag, gerne med link til online shop eller hvor den ellers købes?
Han skal kunne tage digital tv, til når han ikke er herhjemme, men også kunne kobles på vores fællesantenne. Følger der antenne med til sådan et? Jeg tænker på det digitale.

MVH Bente

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-08-06 23:07

Alt efter hvor gammel og fornuftig din søn er, og kan behandle tingene på en ansvarlig måde, så ville jeg vælge en tuner på et PCMCIA kort.
Den er nem at sætte i, når den skal bruges og kan tages ud når den ikke skal bruges.
Der medfølger antenner og det hele, men kan også tilsluttes en fællesantenne.
Det eneste minus er, at kortet er lidt skrøbelig, hvis man får skubbet til det på tværs af monteringen.
Det skyldes at tunerdelen er en større enhed der sidder uden for denne PCMCIA port.

Jeg var heldig, at der fulgte en sådan tuner med til min nye bærebare, og den virker fint i fuld skærmstørrelse.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 23-08-06 11:44

Jeg ved ikke hvad et PCMCIA kort er, men forstår jeg det ret, at det er et kort der skal sættes ind i maskinen? Hvis det er hvorfor skal det så tages ud når det ikke bliver brugt.

MVH Bente

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 23-08-06 12:19

Prøv at læse denne side med mange info om emnet
http://dvb.perch.dk/DVB.php

Accepteret svar
Fra : teh_nixc

Modtaget 350 point
Dato : 23-08-06 18:08

Jeg har den her tv turner til min laptop, den er bare nice, super god kvalitet og ikke midst lyd, man får en antenne med som man kan sætte til, eller man kan tage et antenne stik hjemme fra og sætte ind. Bedste TURNER ever!!
Linket er: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171067

Håber det helps ;)

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 23-08-06 18:28

davs..

prøv med kelkoo..de har alt på billigere...ikke bare pc..men altmuligt...

http://dk.kelkoo.com/

eller dette på kun pc...

http://www.pcworld.dk/pristjek

hasta la vista...

baxon7

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 23-08-06 18:40

ja det er jo præcis sådan noget jeg er på udkig efter. Og i det prisleje min søn har interesse i. Kan man tage tekst tv på den. Følger der fjernbetjening med?

MVH Bente

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 23-08-06 18:42

indlæg klokken 18:40 er til teh_nixc

MVH Bente

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 23-08-06 21:37

Tak for svaret teh_nixc.