/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Kontanthjælp og selvretfærdige
Fra : BjarneD
Vist : 927 gange
500 point
Dato : 21-08-06 22:49

De der ikke får lov at debattere kontanthjælp i Klummes spørgsmål http://www.kandu.dk/spg92566.aspx kan bare boltre sig her.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 510 point
Dato : 21-08-06 22:55

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-08-06 23:06

Ja lidt ytringsfrihed har man da selv om man bliver blacklistet af klumme - sikkert fordi jeg var næsten lige så flabet som de der sang med i koret imod molokyle og andre kontanthjælpsmodtagere.

Jeg forsvarer generelt kontanthjælpsmodtagere fordi jeg ved, at de fleste ikke er det med deres gode vilje.
Jeg er vokset op på et tidspunkt hvor mange havde alt for lidt og ser derfor en god velfærdspolitik som eneste værn mod grådige arbejdsgivere og selvfede politikere.

Antallet på overførselsindkomster er øget under den nuværende regering og selv om størsteparten af forøgelsen skyldes at der er flere folkepensionister så har det vist sig at udsultningspolitiken er forfejlet og der kommer ikke mange i arbejde ved at skære ned på uddanelsen af de ledige og i stedet sætte loft over indtægten.
Der er nok heller ikke mange indvandrerkvinder der aldrig har fået nogen egentlig uddannelse og aldrig har været på arbejdsmarkedet, som vil komme i et regulært arbejde med den politik der føres.

Størsteparten af de der ikke er interesseret i at arbejde er ofte personer der af sociale og psykiske årsager alligevel ikke ville få et job.

Man skal passe på med at sparke til de der ligger ned for tænk om man selv snublede.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-06 23:07

undskyld Bjarne..fnis er du ikke den eneste?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-08-06 23:09

Måske og måske en der har forstået hvorfor Molokyles uddannelse ikke skaffer ham et varigt job.
Tænk kære Susanne!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-06 23:10

Jamen Bjarne (troede egentlig aldrig jeg skulle komme til at tage Klumme i forsvar) Det 'er jo nettop ikke dem han anklager, men KUN dem som ikke gider arbejde.

Lad nu være med at puste balloner op...for du har da ganske ret i dine betragtninger...men du taler ved siden af i klummes tråd...sorry!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-06 23:12

Nej, men Molo kunne dælme bruges til mange andre ting...også jobs som gav helt godt..han er en sund, rask og intelligent mand...nææh , du...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-08-06 23:13

Læs nu bare tråden. Den handler tilsyneladende om at følge op på en hetz mod Molokyle fordi han er ærlig om sin situation og det jeg taler imod er de der sammenblander de arbejdssky med de der ikke kan få lov.
Fordomme er en grim ting og det er åb3enbart sådan noget der har startet det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-08-06 23:18

Citat
Nej, men Molo kunne dælme bruges til mange andre ting...også jobs som gav helt godt..han er en sund, rask og intelligent mand...nææh , du...

Det hjælper jo ikke hvis arbejdsgiverne ikke vil have ham og læs hvad bredker skriver - han vil heller ikke ansætte dem fra kommunen.
Fakta er jo at nogen af dem "fra kommunen" har nået at opkvalificere sig ( iden tidl. regerings tid), men det hjælper ikke for de er stemplet.

I mine yngre dage var jeg arbejdsløs i nogle måneder fordi jeg fulgte med konen til en anden ende af landet (det var tilladt) og da jeg fik job fik jeg at vide at det ikke ville have haft mig fordi jeg havde gået arbejdsløs, men nu havde jeg lige tilfældigvis den special uddannelse de efterspurgte, så..., men hvad nu hvis jeg ikke havde haft det??

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-06 23:20

Jeg HAR netop læst begge tråde Bjarne.
Det er ikke nogen hetz, men en diskussion OM det er rimeligt , at der er nogen som bare er for dovne og ikke gider gøre en indsats i vores samfund.

Det er ikke specielt møntet på Molo...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-06 23:22

Er ikke helt sikker på at det er det Bredker mener...men lad ham forklare hvad han mener.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-08-06 23:43

Klumme henviser til en tråd om fordomme og det er jo lige det, det er.

Det er ikke lang tiden siden jeg hørte om forargelse over at en førtidspensionist kunne passe sin have (ved hjælp af diverse mekaniske redskaber) og jeg har ofte hørt om forargelse over at nogen kan få en bil fordi de har et handicap.
En bekendt fik i øvrigt afslag på sådan en med henvisning til, at hans begrænsede mobilitet kunne afhjælpes ved at medbringe en taburat til at hvile på vej til busstoppestedet (altså hvis han nu kunne hold eud at bære den). Han fik en efter 8 års anke. STOR forargelse for naboerne.

Ikke alting er som nogen nu syntes det skal være og det må man jo ikke sige højt mens andre gerne må forvride kendsgerningerne og står det i avisen så må det være rigtigt.

Godkendelse af svar
Fra : BjarneD

Dato : 21-08-06 23:45

Tak for svaret e.c. -du kan da se det fra den lyse side.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-08-06 08:18

Selv tak - men samtidig giver jeg dig ret i det meste af det du skriver.
Jeg er fra en generation, hvor man var meget heldig (i københavnstrup) hvis der var en læreplads.
Min maskinarbejder uddannelse har så i de glade 60/70ér åbnet næsten alle døre til forskellige job.
Indtil nu hvor jeg er efterlønner (håber ikke at det er et grimt ord , har jeg været heldig og haft job altid.
Jeg har set en del ung i arbejde/jobtræning/og hvad det ellers hedder..............de mennesker har det ikke rart, og mangler til tider selvværd.
Det værste er nok når "vi" holder arbejdsgiverne i hånden, og presser lønnen ned ved at hyle med ulvene.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-08-06 11:19

Ja, du har også ret i dine antagelser, men stadig taler i forbi hinanden.
Jeg kender da personligt også til de smålige folk, som misunder at man får såååen en flot bil...men spørg dem om de vil bytte....altså handicappet følger med...så bliver de lange i ansigtet.
Nej Bjarne, det er ikke det der tales om...men men, brok bare videre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-08-06 11:51

Man vil så gerne kunne fordømme disse dovne individer og her fastholder man dem i at de er nasserøve til trods for, at kriterierne for hvornår man er arbejdsduelig beror på et skøn fra mennesker der er lige så fordømmende og stadig er det et problem, at de der har stået uden for arbejdsmarkedet længe - for eksempel i de tider hvor der var større arbejdsløshed nu slet ikke kan få et job fordi de er stemplet.

Restgruppen der ikke VIL arbejde er ofte så socialt retarderede, at de ikke kan anvendes på en arbejdsplads, hvor man jo gerne skulle kunne have en vis tillid til sine medarbejdere.

Det hjælper ikke at give nogen et los og så mener jeg i øvrigt, at det er uanstændigt at sende velkvalificerede personer ud i underbetalte jobs på et tidspunkt hvor man taler om behovet for at importere arbejdskraft. Hvis virksomhederne og regeringspartierne ikke vil være med til at betale for omskoling så kan de ikke tillade sig at forlange at der skal åbnes op fra arbejdskraft fra andre lande hvor der er stor arbejdsløshed.

Jeg fatter simpelthen ikke at velbegavede mennesker kan være så intollerante og snævertsynede.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-06 13:46

Ja så blev jeg osse blacket

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-08-06 14:01

Tedd - jeg syntes nok, at du har været blakket længe.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-06 14:03

Sådan er det jo når man har føsse idag Jeg er både løve og jomfru!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-06 14:05

Så lidt kontanthjælp vil være velkomment!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-08-06 14:13

Jammen så tillykke med dagen.

Ps. Man kan da ikke være to stjernetegn.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-06 14:17

Snakkede jeg om stjernetegn?

Nå må hellere smutte i brugsen efter våde varer hvis der skulle kigge nogle forbi!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-08-06 20:28

tedd

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-08-06 21:57

tedd...du er garanteret løve

Giv mig dit fødselstidspunkt, så skal jeg finde ud af om du er det ene eller det andet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-08-06 22:31

23/8 er da Jomfruens tegn.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-08-06 22:48

det kan være begge dele...kommer an på fødselstidspunktet Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-08-06 22:57

Lyseslukker

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-08-06 23:15

sagde jeg noget forkert?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-08-06 23:18

En jomfruelig Løve måske.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-08-06 23:22

kan lige se den for mig kække sløjfer i manken og røde pusselanker

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-08-06 23:30

Hmm, lidt småperverse fantasier set med en løves øjne. Sådan lidt løvetrans måske.

Næh tedd edr uden tvil født i Jomfruen, det er jo perfektionister der har styr på tingene og som for øvrigt nemt kommer op at toppes med andre fra samme tegn.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-08-06 23:45

styr på tingene? LOOOOOOOOOOL har hørt om hvordan han lejlighed så ud

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-08-06 23:54

Næ i skal bare se ham sidde sammen med sine gæster og brøler som en løve..............

Altså tudbrøler fordi han er blevet gammel.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-08-06 12:10

Emme..ja det skulle da lige være derfor *GG*