|
| Akku skrue/boremaskine Fra : Vatos | Vist : 2481 gange 100 point Dato : 19-08-06 19:19 |
| | |
| Kommentar Fra : Vatos |
Dato : 19-08-06 19:31 |
|
I er sgu hurtige!!
e.c: Godt nok har den flere volt, men batteriet på Bosch'en er 1,5 Ah, hvor Makitaen er 2,0 aH
cjaab: DeWalts maskiner er Jem&Fix skulle efter signende være en billigere udgave end deres normale - derfor prisen! ??
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 19-08-06 19:35 |
|
Køb DeWalt det er de bedste maskiner
alimak
| |
| Kommentar Fra : cjaab |
Dato : 19-08-06 19:59 |
|
Det er rigtigt nok, at den udgave du kan få i Jem & Fix, er deres "hobbyudgave", men selve maskineriet inden i er det samme. Det er såvidt jeg husker kun rammen og tyngdepunktet der er anderledes. På en prof. maskine er der et lækkert "grib" håndtag og maskeinen vælter ikke når man stiller den på batteriet når der er et større bor i.
Min egen maskine er købt i Jem & Fix i år 2001, er selvf. en DeWalt, og den er mildest talt blevet mishandlet, og virker stadig upåklageligt. Og som tidligere sagt, har jeg aldrig oplevet en komme ind til reperation.
Om det så skal være en DeWalt eller en Makita, det er vidst et temperaments-spørgsmål, som, om man er til Lewis eller Wrangler-bukser... Men jeg mener helt bestemt at det bedste køb til pengene er en af disse to mærker...
| |
| Kommentar Fra : bredker |
Dato : 19-08-06 20:04 |
|
som tidligere sagt er dewalt nok den bedste , har selv 3 af dem
men de andre er også gode maskiner , især makita
men pas på med de dewalt jemogfusk sælger , de er godtnok den originale dewalt i samme kvalitet
den store forskel er drejningsmomentet , de fleste af de billige kan ikke klare ret meget , køber du feks den billige 12v dewalt eller grøn bosch , har de så lidt moment at en af de lidt dyere 9,6v har flere kræfter , når det gælder at klare tunge opgaver
| |
| Kommentar Fra : Vatos |
Dato : 19-08-06 20:07 |
|
Alimak:
Hvordan er deres billige maskiner sammenlignet med andre?
| |
| Kommentar Fra : Dr.Disco |
Dato : 19-08-06 20:07 |
| | |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 19-08-06 20:18 |
|
Volt = styrke
Amp = køretid
Jeg ved godt at regnestykket ikke ser sådan ud, men sådan ca. for jo højere volten er, jo mindre amp bruger den pr. tid.
Til brug en gang om måneden - så kan du godt nå at lade den op.
| |
| Kommentar Fra : bredker |
Dato : 19-08-06 20:26 |
|
ja, mange tror at volt er lig med styrke , det er kun tildels rigtigt , det er drejningsmomentet der har mest at sige
jeg har bla en 12v blå bosch , og en 9,6v dewalt , dewalten kan klare langt større skruer end boschen`
derudover har jeg 3 stk 12 v dewalt , hvoraf den ene er en af de billige fra harald nyborg
den billige kan ikke klare mere end de billige hobbymaskiner i styrke , men har dog samme kvalitet slidmæssigt , samt stabilitet som de øvrige dewalt
| |
| Kommentar Fra : bredker |
Dato : 19-08-06 20:48 |
|
nu har jeg haft eget byggefirma , med et par mand ansat , ( har et par stykker mere en de nævnte )
laver stadig en del ved siden af , så har beholdt det meste værktøj , så jeg har til at kunne klare langt de fleste opgaver
så der er ingen grund til at være misundelig , jeg har faktisk ikke mere end jeg stadig godt kunne bruge lidt flere ting
køb det du har behov for til dagligt , i en kvalitet der passer til behovet , lej det du kun bruger hvert andet år , reste du vil have , bare for at eje det , er kun til at prale af
så det er en vurdering du selv må gøre , udfra dit tempramant , og behov
| |
| Kommentar Fra : Vatos |
Dato : 19-08-06 20:57 |
|
Bredker:
I forhold til de "små" opgaver jeg bruger maskinen til har jeg været glad og tilfreds med min grønne Bosch
Af de maskiner i 1000 kr klassen vil du så mene at jeg skal købe en DeWalt?
| |
| Kommentar Fra : bredker |
Dato : 19-08-06 21:03 |
|
ja , dewalt er nok det bedste køb , kvalitetsmæssigt , men du må ikke forvente at de billige dewalt fra harald nyborg kan klare de storre karmskruer , der er de ikke kraftige nok
men til de fleste hobbyopgaver i et alm hus (hvis du ikke skal skifte mange vinduer olig. ) er den tilstrækkelig stærk , og så er den ikke nær så tung at stå med
med den har du en god maskine der kan klare langt de fleste dagligdagsopgaver i hjemmet
| |
| Kommentar Fra : tykkemand |
Dato : 19-08-06 21:43 |
|
gå ind på www.batterier.dk en ny batteri koster 199kr.incl.fragt og er på lager
den er der dagen efter du bestiller og så kører du bedre end hvis du køber det billige skrammel
evt. køb 2 så du har en ekstra klar i laderen.
Pris: kr. 199,-
Bosch
BH-1210 batteri-eliminator
Passer til:
ASG 52, AHS A Accu, AHS 3 Accu, GBM 12VES-2, GLI 12V, GSB 12 VSP-2, GSR 12V/VE-2/VET/VES-2/VES-3/VSH-2/ VPE-2, PSB 12VSP-2, PSR 12VES-2
12v cigar-input (428g)
Pris: kr. 199,-
Lagerstatus: På lager !
hilsen Tykkemand
| |
| Kommentar Fra : Vatos |
Dato : 19-08-06 21:59 |
|
tykkemand:
Tak for dit svar. Min model er en PRS 12 VE-2 og er 6-7 år gammel. Den model der står der er PRS 12 VES-2
Jeg forstår ikke din henvisning til det billige skrammel?? Vil du straks trække de ord i dig.
(Den maskine jeg har er på højde med dem til 1000 kr)
| |
| Kommentar Fra : bredker |
Dato : 19-08-06 22:13 |
| | |
| Kommentar Fra : Vatos |
Dato : 19-08-06 22:18 |
|
Tak.
Jeg er nu lidt skeptisk ved hvad producenterne skriver.
Bosch skriver at deres 14,4 ve-2 har drejningsmoment på 30 nm. Dewalt skriver 20 ved deres.
Jeg har læst andre steder at folk var imponerede over Dewalt'ens kræfter.
| |
| Kommentar Fra : bredker |
Dato : 19-08-06 22:28 |
|
dewalt er også generalt meget stærke , men som du kan se hvis du bladre lidt deres katelog , har de mange forskellige modeller , i flere prisgrupper indenfor samme voltgruppe
men ser du på forskellen på de billige , til de dyre , så er der også stor forskel på hvad de har af drejningsmoment
for få år siden fik jeg selv en dewalt og en bosch indenfor kort tid , de var begge på 12 v ( kan ikke huske drejningsmomntet ) dewalten var lidt dyere ,
fordelen var mest at dewalt kunne klare næsten dobbelt så meget som bosch , både styrke , samt skruer pr opladning
ulempen ved dewalten er at den vejer noget mere
men her snakker vi også om modeller i prisleje på 2300 kr
| |
| Kommentar Fra : bredker |
Dato : 19-08-06 22:30 |
| | |
| Kommentar Fra : bredker |
Dato : 19-08-06 22:45 |
|
som jeg har indtryk af at dit behov er , vil jeg mene at det er det bedste valg
i den har du ihvertfald en rigtig god maskine til de daglige opgaver
skal vi finde et alternativ i den prisklasse der har lidt flere kræfter , kommer vi over i bosch hobbymodeller , der er et par der har lidt flere kræfter , men det er jo kun kortvarigt , hvor dewalt 907 er mere sejtrækkende , og også langt bedre kvalitetsmæssigt
så det er en smagssag , men var det mig selv , ville jeg ikke være i tvivl om at det bliver dewalt
| |
| Kommentar Fra : bredker |
Dato : 19-08-06 23:22 |
|
der vil jeg nu ikke give ham helt ret , men noget af vejen
nu siger han ikke om hvilken bosch model det er , samt hvor slidt den er
men generalt er dewalt stærkere , og i dette tilfælde ( uden at kunne sige det med sikkerhed )vil jeg tro at det nok er en lidt slidt bosch , og da dewalt er mere sejtrækkende , kan den køre lidt længere før den stopper , dog med lidt mindre kræft
man kan sige der er fordele og ulemper ved alle mærker
tager vi nu lige dewalt og blå bosch , skal du tage 2 modeller med nogenlunde samme data
bosch fordele>>den er billigere og vejer ikke så meget
ulemper>>er ikke så sejtrækkende , og giver hurtigere op
dewalt fordel>>den har samme kræfter , men da den er mere sejtrækkende , klare den en del mere
ulemper>>er ret dyr og er tungere at arbejde med
og netop på grund af den bedre sejtræk , kan den lille dewalt stadig klare de fleste opgaver lige så godt som et nummer større bosch
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|