/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
diaree
Fra : SACA2
Vist : 702 gange
100 point
Dato : 17-08-06 16:48

Hjælp..Vores lille yorkie har i nat og nu i dag haft meget tynd afføring mange gange og kastet op. Jeg har kogt noget tynd havresuppe og forsøgt at lokke ham til at drikke det, men nej han vil intet have..og er meget stædig hvad mad angår..
Jeg tror diaree tilfældet er opstået fordi han ved et uheld spiste vores lille hvalps mad...som han ikke er vant til at få..Ihvertfald har han intet andet spist igår..
Hvad ville I give ham og hvor længe kan sådan et "anfald" vare?

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 110 point
Dato : 17-08-06 16:56

Puha, det er ikke så godt, håber dine hunde er vaccineret, du kan på apoteket købe zoolac som hjælper til at stabilisere den mave og afføring og så kan du også få Canikur som virker mod akut diarré
så du må skynde dig at finde et apotek og på den måde hjælpe din hund det virker allerede meget efter 4 timer - blot håber jeg ikke at den er blevet så syg som jeg tænker på, for så har den fået hundesyge og er på vej til at sige farvel til denne verden, klogt er det nok også at tage kontakt til din dyrlæge han/hun er den bedste til at hjælpe dig her og nu.
skynd det det er så vigtigt at få stoppet det ellers dør den.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 17-08-06 17:01

begge mine hunde er vaccineret...

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 17-08-06 17:05

Godt.
Så må du tage en snak med din dyrlæge eller hurtigt på et apotek for at få de midler der afhjælpe dirarré.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 17-08-06 17:11

ring til dyrlægen omgående

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 17-08-06 18:00

Når en af mine hunde har tyndsk..... giver jeg den yoghurt naturel sammen med dens foder(jeg blander det sammen,) kun en dl eller så.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 17-08-06 18:07

Det er i det her tilfælde ikke godt nok, du bliver nød til at tage andre midler i brug ellers kan du vinke farvel til din hund hvis du ikke tager action på det nu.

Jeg siger det af bitre erfaringer, mine døde på 48 timer på grund af diarré med vanddig afførring, de holdte op med at spise og drikke og ud fra det du beskriver er du vist ude i det samme.

Det på trods jeg havde fået hjælp fra dyrlæge. Så det er ikke noget du skal spøge med ej heller ekspermitere med, om dit eget husråd er godt nok det vil jeg ikke mene det er nu.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-08-06 18:27

Det er lidt svært at tvinge yoghurt i en hund hvis den ikke vil spise. Men man kan give den Paraghurt tabletter, som består af de samme gavnlige bakterier som Yoghurt. Sådan nogen har jeg altid i huset til Silke og mig selv, hvis vi skulle få dårlig mave. De er også gode til at forebygge tynd mave hvis vi skal have antibiotika.

Pillerne er ikke så store. Men du skal nok tvinge dem i ham. Du lukker munden op på ham og lægger pillen LANGT tilbage på hans tunge... han får nok lidt brækfornemmelser... Og så lukker du hans mund og holder den lukket et stykke tid. Men lidt held synker han pillen. Ellers må du prøve igen.

Det farligste ved diarre, især med så lille en hund, det er dehydrering. Så du skal sørge for, at han får væske. Han kan godt undvære mad. Men med en engangssprøjte kan du sprøjte vand ind BAG i munden på ham.. F.eks. ved kindtænderne i den ene side.
Og så selvfølgelig dyrlæge hvis diareen bliver ved.. Men det giver vist sig selv.

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 17-08-06 18:36

Jeg ville ikke turde vente. Man hører da om hunde, som dør i løbet af 1 døgn. Han kan jo have snasket i alt muligt - og campylobacter bakterier huserer i naturen.

Uanset om det er livstruende eller ej, er det da synd for hunden ikke at behandle med noget effektivt fra dyrlægen, når det er så voldsomt, som det lyder til.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-08-06 18:49

Alle er vist enige om at det er en sag for dyrlægen... men sådan én hiver man jo ikke bare op af skuffen en torsdag eftermiddag. De råd der er kommet går nok allesammen på, hvad SACA kan gøre mens de venter på dyrlægen.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 17-08-06 18:56

Ja vi er enige Birgitta, Jeg undrer mig over at hun måske ikke vil lytte til vores råd, men trækker på sin egen erfaring, det kan også være godt nok, hvis bare det ikke lyder så forfærdeligt som hun beskriver, der må en dyrlæge på banen, for at evt., at tage prøver for, at finde den aktuelle årsag.

Meget kan afhjælpes indtil da, hvis hun handler efter vores råd. Så vil den hurtigt komme i bedring.
MVH Bevi54

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 17-08-06 19:00

Jo her er en dyrlæge med døgnåbning selvfølgelig til en høj takst...men vi er netop kommet hjem fra ham.
Lucky har fået stoppende medicin...og skulle gerne spise lidt skånekost fra imorgen...altså en teskefuld hver 3. time..
Tak for de hurtige svar.Bevi54 får point..fordi han var så hurtig til at reagere (eller heldig lige at finde mit ???)

Godkendelse af svar
Fra : SACA2

Dato : 17-08-06 19:01

Tak for svaret bevi54.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 17-08-06 19:04

Selv tak "han" er en hun/lady det lyder sørme godt så kan vi alle trække stikket ud og slappe af.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-08-06 19:37

God bedring med det lille pus...