/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hjælp til problemer med bumser
Fra : 10.Totti
Vist : 4192 gange
113 point
Dato : 12-08-06 14:47

Er en fyr på 17 år som er begyndt og ha et problem..er begyndt og få en masse små bumser i panden...selv om jeg bruger sårn noget pleje hverdag...Bruger sårn en "gele" som man vasker hovedet med.. og så en creme...det bruger jeg 3gange om dagen.. morgen og så ved 5 tiden, og så inden jeg går i seng...og så bruger jeg sårn en creme hvor der små korn i..det bruger jeg 2gange om dagen.. men alligevel er jeg begyndt og få en masse små engang imellem...for det ikk altid jeg har det....

Gør jeg noget forkert..for det først her inden for de sidste pr mdr jeg begyndt og få dem...i starten hvor jeg brugte alt det der.. der havde jeg ingen

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 12-08-06 15:05

Prøv at notere hvad du har spist når bumserne kommer! Der kan være sammenhæng der. Fast-Food osv. kan have den virkning...

mvh. Dr.Disco

Kommentar
Fra : eZtaR

Dato : 12-08-06 15:15

Det bedste jeg har prøvet mod bumser, som samtidig ikke udtørrer din hud og nærmest får den til at føles som en barnenumse er clearasil-klude (fåes i enhver Matas). Jeg brugte dem en gang om dagen, det er en klud som du lige fugter i noget vand og så vasker dig i ansigtet med :)

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 12-08-06 15:18

Jamen ved hvertfald jeg ikk spiser noget jeg aldrig har spist før..og det er først kommet her indenfor den sidste 1 ½ månedes tid..

Okay hva koster de klude ? :)

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 12-08-06 15:20

Det man kan få i håndkøb (f.eks. Clerasil) er ikke meget værd.

Andre muligheder:

Skinoren Creme.
Det er forskelligt hvor længe der går før der ses en effekt. Almindeligvis sker det efter ca. 1 måned. Bedste resultat opnås dog først efter nogle måneders brug.
Receptpligtig.
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/skinoren.htm

Isotrex Gel (creme)
Et skrappere middel end ovenstående. Er dog meget individuelt hvilken effekt midlet har.
Man kan få piller indeholdende nogle af de samme stoffer. Hold dig fra dem. Der er for mange mulige alvorlige bivirkninger.
Receptpligtig.
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/isotrex.htm

Jeg har selv engang i en længere periode benytte begge midler samtidig. Det er der ingen problemer i.

I grelle tilfælde, kan man tage Tetracyklin (har jeg også prøvet). Det er piller som er meget effektive. Alle bumser forsvinder fuldstændigt efter kort tid.
Problemet er, at her er tale om penicillin. Og derfor er der - jo længere tid man tager det - en risiko for udvikling af resistens.
Midlet har også en række ubehagelige mulige bivirkninger. I mit tilfælde slap jeg med en smulle mavepine. Den kan man dog kompensere for ved at tage pillerne sammen med et måltid mad (mælkeprodukter må ikke indtages tre timer før og efter indtagelse af pillen, da det ophæver virkningen).
Receptpligtig. Med mindre du har et større problem med acne, skal du nok ikke forvente at din læge uden videre ordinere disse piller.
http://www.netdoktor.dk/medicin/Fakta/tetracyclindak.htm

---

Ellers prøv i Matas. De har flere alternativer til Clerasil. F.eks. kan man få noget "Majs peeling" som man skal gnide/massere huden med. Det åbner porrene - hvor efter man smøre efter med en anden creme (husker ikke hvad den hedder).
Hos mig havde det en begrænset effekt, men det er igen individuelt ... Hvis dit problem ikke er voldsomt, er det måske en mulig løsning. Snak med dem.

Endelig er der jo også muligheden at få foretaget ansigtsbehandlinger. Der er efterhånden flere af den slags klinikker for mænd.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 12-08-06 15:24

Min anbefaling er SkinoRen!
Det har med sikkerhed en effekt, det er uden problemer at bruge det - og det er ikke skrappere et middel, end at du uden de store problemer burde kunne få det af din læge.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 12-08-06 16:51

I øvrigt hører den slags jo med til alderen (at være teenager). Når du bliver ældre, forsvinder det jo oftest af sig selv. :)

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 12-08-06 17:59

Flere forslag?:)

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 12-08-06 18:08

Jeg vil sige, at du max skal rense din hud 2 gange om den dagen - morgen og aften... Din hud skal også have tid til at arbejde uden at blive forstyrret.

Den creme, som du snakker om - med små korn i.. Er det en exfolierende creme?? Altså een der fjerne døde hudceller? Den må du under INGEN omstændigheder bruge hver dag.. max et par gange om ugen...

Du kan næsten ikke undgå uren hud i din alder - men det kan altså blive værre af at du renser for meget!!! Max 2 gange om dagen - morgen og aften.. huden arbejder mest om natten, så pleje om aftenen er faktisk vigtigst...

Hvis det bliver værre, kan jeg anbefale dig at konsultere en kosmetolog..

Og hvis du vil have et godt råd med på vejen, så kan jeg anbefale dig, at lave en gang kogende vand i kedel, hælde det i en skål, eller i den "lukkede" håndvask, tage et klæde over hovedet, så det dækker helt, og på den måde dampe din hud.. det kan godt hjælpe med at rense lidt i dybden.. efterfølgende kan du rense med din gele, og putte creme over....

matas striber - "rensemaske" - er også god efter et dampbad...

Held og lykke

rwo

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 12-08-06 18:10

http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/bumser.htm
---
Tea Tree olie siges også at være godt til at fjerne bumser.
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=3762/sprog=1/grp=8/menu=3/
*Overdreven* brug kan vist give problemer.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 12-08-06 21:47

Den med de små korn bruger jeg mandag og torsdag :)

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 13-08-06 16:23

Flere forslag?:)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-08-06 16:32

Bland citron og gær til en grød, påfør huden et lag, og lad det sidde 15-20 min. gentag behandlingen et par gange om ugen, det er den mest effektive og billigeste kur jeg kender til. Efter du har fjernet grøden, så giv en ansigtet en god crem, så du ikke bliver udtørret. Og som tidligere nævnt, hold dig fra sodavand, chips og fast foood

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 13-08-06 16:48

Alt det dyre lort virker IKKE. Vask dit hoved med VAND, og find dig i de bumser der kommer alligevel. Jeg er 20, og jeg har stadig et par bumser en gang imellem. De kommer og går. Kig på alle dine venner. De har også bumser. Du er IKKE den eneste.

Lev med det, og nyd livet.

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 13-08-06 16:51

ALT Sådanne pleje virker som regel aldrig :P har jeg dog fra andre erfaringer mig selv, det du skal gøre er at sørge for du ikke spiser meget fast-food slik sodavand etc. og når de så aligevel kommer, klæmmer du dem ud, og lader såret være så det ikke bliver til et ar.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 13-08-06 17:55

-Og du kan roligt æde lige hvad du vil! Hvis du er bange for at få bumser, får du mange, og hvis du er ligeglad får du næsten ingen! Sådan er det!!

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 13-08-06 19:01

min søn kommer tandpasta på det virker på ham..
men hold dig fra chips..for det får du helt sikkert flere af..
johnni.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-09-06 20:50

Hej...

Ved godt det noget tid siden jeg har svaret....men siden sidst er dem i panden gået væk..og været væk i en uge

Men nu begynder de og kom igen...det starter med og være bittesmå knobber...og så blir det til små bumser...

Og det er sårn hver gang..de går væk i højest et par uger..og så kommer de igen..og går væk i et par uger.

det mega træls

Ska jeg stoppe med og bruge det creme..eller gå til lægen?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-09-06 01:10

Hej totti
Nu er jeg blevet 48år og de er der stadig.
Det er jo kroppens måde at skille sig af med affald.
A-vitamin kan hjælpe, du får et større udbrud, fordi kroppen tømmes,(ca.14dage)
men bagefter vil det gå i sig selv!
Vask med en god kraftig(grov) svamp, det hjælper.
Clerasil, det fandetes også da jeg var 17, og jo det hjælper vel,
men så gik der 31 år med det,, så nej, nordsteds råd med gær+citron, ja det er værd at prøve,
Gær hæver ved at tage noget med sig(kort fortalt), nogen bruger agurkeskiver på huden,
da de også har en sugeevne, uden selv at have prøvet, tror jeg, at citron, og især kiwi,
har en stor evne til at åbne porene !

Som skrevet jeg har prøvet i mange år, jeg har lært at leve med det.

Men jeg ved da selv at når jeg spiser flæskesvær,
så kan jeg trylle dem ud på ryggen dagen efter

Du kommer aldrig af med dem, men lær dem at kende, så kan du holde dem nede

Mv. Jørgen

Accepteret svar
Fra : jspi

Modtaget 113 point
Dato : 03-09-06 13:58

Hejsa 10. Totti

Ja det er træls med bumser. Min datte på 17 år har været meget plaget af det men fik bugt med det på denne måde.

1. Undgå at spise fede ting som chips.
2. Undgå sodavand med sukker.
3. Så fandt vi tilfældig et super godt og oven i købet billigt produkt hos Yves Rocher, min datters bumser begyndte at forsvinde i løbet af 3-4 dages brug. Og i løbet af 14 dage var de væk. Nu kommer de kun igen hvis hun springer over med at bruge det.

Du skal melde dig til som kunde, så får du bla. tilbud som 2 for 1 pris. Eller 50 % rabat.

Soni Clariffiant
Det består af:

Skummende rensegel som lige nu koster 29 kr for 75 ml
Rensende Skintonic som lige nu koster 33 kr 125 ml

Du finder produktet her: http://www.yves-rocher.dk/shop_app/app_DK/jms.jsp?_JMS_FLOW_ID_=3&_JMS_FLOW_NAME_=Main_JFLNUM_1&nav=line&from=subfamily&familyNodeId=1&subFamId=0&lineNodeId=6

Hvis det link ikke virker så gå ind på www.yves-rocher.dk og find det under fanebladet Ansigt og Krop. Og så Hudpleje.

Jeg håber at det her vil virke lige så godt for dig som det har gjort for min datter. For der er jo ingen grund til at købe produkter for en formue når det her kan klare problemerne vel ?

MVH jspi

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 03-09-06 22:11

Okay ka være jeg ska prøve det:)

Men er stoppet med og bruge noget nu..såå venter og ser:)

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 03-09-06 22:30

Men har godt nok tænkt lidt på..for de gange dem i panden vælter frem..det er altid lidt efter en aften hvor jeg har glemt og bruge det creme og gel....men håber da ikk det har noget med det og gøre..for ka da ikk pas at når man ska i byen osv at man ska ha det med for en enkelt aften:P

Godkendelse af svar
Fra : 10.Totti

Dato : 03-10-06 22:17

Tak for svaret jspi.