/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
stelnummer sonic
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 1032 gange
42 point
Dato : 12-08-06 12:58

ja, mit stelnummer oppe ved forgaflen på min sonic 03, er meget utydeligt pga. rust, men den plade der sidder på stellet over baghjulet er intakt, skal begge numre være tydelige eller er de nok med den ene?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-08-06 13:04

Det er helt iorden, du kan ikke gøre for der er lidt rust, det er der på mange.
MEN det der er vigtig er at du ikke har slebet eller prøvet at slå nummerne op med værktøj, eller andet, så lad dem være.
Bare man kan se at nogle af nummerene passer med hinanden, så er alt godt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 12-08-06 13:07

Ja, der kommer problemet så, den tidligere ejer har netop prøvet at slibe det frem, uden held, hvis man stadig kan se nogle af tallene og de passer med dem på pladen bagpå stellet gælder det så ikke?

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 12-08-06 13:28

Jeg har lige været ude og kigge, man kan godt ane er der er nogle tal men det er umuligt at se hvilke, men den bagerste plade ejer ikke den mindste plet rust.? Gælder det ene nummer for sig selv, eller skal man kunne se begge?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-08-06 13:50

Hvis alt skal være korrekt, så bør man kunne se begge, men det er ikke noget politiet går særlig op i, hvis de kan se den gode mærke- plade, og de kan se det IKKE er en du har sat fast med nye nitter.
På biler er der også flere steder at nummeret er slået ind, og desuden en plade.
Så hvis synshallen kommer i tvivl om et nummer, kan de slå op i en bog, og se hvor nummeret også står på den pågældende bil. Det kan feks. være at nummeret også står under et sæde.
Om nummeret er flere steder end forgaflens kronrør og mærkepladen, på en scooter tror jeg ikke, måske på nogle scootere.
Men det er ikke unormalt at man har slebet med sandpapir henover, for at få tallene bedre frem, og at det kan være svært at se. Synshallen har et røgentapparat som de kan aflæse tallene med hvis der er tvivl. Den kan "se" tykkelsen på godset.
Du skal ikke være nervøs, UNDTAGEN hvis tallene er forsøgt slebet bort med vinkelsliber eller fil, og mærkepladen er nittet på fornylig.

Desuden skal du jo køre rundt med forsikringspolicen, med nummerene på.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 12-08-06 14:21

Jamen det lyder jo ganske herligt :D..

har også "pudset" lidt at rusten væk, ved at gnide med fingeren og man kan godt se de første 3-4 tal.. Og nitterne bagpå ser gamle ud (og er det også)

Var bare bange for at rusten skulle blive værre, så man slet ikke kunne se noget mere..

Var det en ide at slibe det lidt ned og give det lidt maling eller vil det bare gøre det værre, tror ikke tallene er synlige efter det har fået maling, men kan jeg godt regne med at de vil godtage pladen hvis nummeret foran er helt væk?

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 12-08-06 14:23

og ja jeg har jo også forsikringspapirerne, men de er jo bare aflæst fra pladen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-08-06 15:15

Du kan godt slibe MEGET forsiktigt, men maling er ikke så godt, så skal det i hvert fald kun være et pust med en dåse. Bedre er det at give lidt oile, eller WD40/pronto, så det ikke ruster mere.
Et enkelt tal siger de ikke noget til, og kan jo tjekke fra policen om den er stjålet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 12-08-06 16:01

det du siger der med at de ikke siger noget hvis der mangler et enkelt tal, gælder det også hvis pladen bagpå ikke var der.. altså at den ikke var født med sådan en`?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 42 point
Dato : 12-08-06 21:52

Ja.
Og som jeg siger, det er svært at se mange numre, og du er jo ikke skyld i det er svært, der er jo netop gjort lidt for at få det tydeligere.
Og endvidere findes nummeret sikkert også andre steder, det gør det feks. på peugeot hvor det også foruden på kronrør og mærkepladen, sidder bagerst på rammen, under saddelrummet.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 12-08-06 22:09

Tak for svaret pallebhansen.