/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Rep af vaskemaskine eller ny
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 685 gange
100 point
Dato : 12-08-06 11:21

Købte for 3 mdr siden ny vaskemaskine pris 6000 ,indtil videre er computeren i maskinen blevet skiftet og nu er den i stykker igen kan ikke centrifugere maskinen er en bauknecht,hvor mange rep skal der laves på den før jeg kan forlange en ny eller ophævelse af køb,da det efterhånden er meget chikanerende at have en vaske maskine der driller..
Mvh Alex

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 12-08-06 11:47

Der er ikke nogen fast regel for hvornår du skal have en ny, eller kan hæve købet. Forbrugerklagenævnet har lavet en vejledning, dog ved mobiltelefoner, der siger, at når man har afleveret telefonen 3 gange inden for relativ kort tid, så kan man kræve en ny.
I dit tilfælde vil jeg da sige til forhandleren at nu kan det snart ikke passe at den skal repareres mere, og gøre opmærksom på at du næste gang det sker regner med som god service at få en ny vaskemaskine.

Så kan du altid skrue bissen på, hvis den går i stykker igen og han ikke selv tilbyder en anden vaskemaskine.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-08-06 12:50

Vær lige opmærksom på, at forskellige fejl ikke tæller på same måde som hvis samme fejl skal udbedres flere gange.
Læs i øvrigt her: http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/