/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Virksomhedsordning udbetaling
Fra : ksjohansen
Vist : 402 gange
70 point
Dato : 11-08-06 16:51

Min kone benytter virksomhedsordningen og forventes efter 2006 at have ca. 200.000 opsparet i virksomheden.

Dette beløb vil vi gerne overføre til personlig beskatning fra 2007 og fremefter. Hvilke betingelser gælder for at udbetale beløbet over flere år for at undgå topskat?

Hvis jeg bliver udstationeret i 2007, 2008 eller 2009 bliver der ingen eller begrænset indkomst i virksomheden, da min kone tager med - det kan også tænkes min kone bliver lønmodtager som hovedindkomst med tiden. Hvor stor en aktivitet/indkomst kræves i kommende regnskabsår for fortsat at kunne udskyde den endelige beskatning?

Kommentar
Fra : svendsvend

Dato : 12-08-06 22:53

Hej,

Spørg din revisor. Alternativt spørg dit skatteregionskontor, som har alle jeres tal i EDB systemet.

Mvh. Svend