/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tomgangs problem
Fra : Bml
Vist : 516 gange
200 point
Dato : 10-08-06 23:54

Min scooter kan ikke stå i tomgang når jeg starter den.. Men når den så har kørt 1-2km kan den godt. Lige når man tænder den gir lidt gas og så slipper igen går den ud!?

Hmm.. Jeg fatter det ikk'.

Kaburator: dyse 80

Kommentar
Fra : Daniel_Clausen

Dato : 11-08-06 08:25

Har du prøvet at skrue på tomgangsskruen som også sidder på kaburatoren?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 11-08-06 12:39

God info, det med dysen.

Men men, ville også gerne vide hvad resten af motoren havde på sig.
Har den tun på, så er dysen passende, er den lovlig, så er den for stor.

Enten står din luftskrue/spjæld nål forkert, eller også så suger den falsk luft.

Iøvrigt så er det meningen at du skal starte din scooter helt uden at give gas.
Du må faktisk først give gas når automatchokeren slår fra/manuelchokeren kan slås fra.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-08-06 22:52

du skal bare gi' den gas - så er der ikke noget problem med kværnen...

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 12-08-06 01:22

NoShyGuy:

Stort forrør, skiven er væk, luftfilter begrænsningen er væk, malossi luftfilter (til std. filter-kasse) og højkomprimeret topstykke. Kan det hjælpe hvis jeg smider en lidt større dyse i?
Synes også at mit tændrør ser lidt mærkeligt ud. Halvdelen af det der normalt skal være kakaomælks brun er hvidt.. MEN kun halvdelen, den anden halvdel ser normal (brun) ud.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 12-08-06 10:56

Lyder som om at dit tændrør er for "varmt"
Hvis dit tændrør er et NGK B6HS så prøv med et B7HS.
Nu hvor det er højkomprimeret så skal elektroderne også tættere sammen.
Sæt dem til 0,6 brug et bladsøgersæt
Standard er de 0,7

Prøv at hæve nålen i karburatoren hvis de ovenstående ting ikke hjælper.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 12-08-06 16:26

Glødetallet på det tændrør der er i nu er 8.. hmm.??

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 12-08-06 16:27

Hvordan hæves nålen?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 12-08-06 17:36

Nålen hæves ved at du skiller toppen af karburatoren ad, tager spjældet ud ud og skubber nålen op.
Når nålen er ude, så ser du hvor den lille skive sidder og flytter skiven et hak tættere på midten af nålen.
Pas på du ikke taber skiven. Den kan godt springe langt i det du trykker den af nålen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-08-06 00:29

Køb en ny kværn - den gamle er slidt op....

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 16-08-06 17:08

Slidt op????? Den kunne satme ikke en gang stå i tomgang som ny?!! Det må være et spørgsmål om den rigtige indstilling. Den er sgu ikke engang et år endnu

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-08-06 14:50

Har du hævet nålen endnu?

Husk at du kun må justere tomgangsskrue og blandingsskrue når motoren er varm.

Flash77 har jord i hovedet. Lyt ikke til ham, han kommer altid med nogle sære indlæg.

Annuller spørgsmålet
Fra : Bml

Dato : 31-01-07 21:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål