/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp til eger på samurai dm
Fra : nivolo1
Vist : 612 gange
64 point
Dato : 10-08-06 14:08

skal have sat alle egerne på min samurai i da jeg har haft dem af for at male bremse tromlen. Men kan ikke huske hvordan det er de skal sidde nu. En der har et link til et close op billed af hjulet på sådan en så man kan se hvordan egerne sidder?
Søren

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-08-06 14:35

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=89418

Sådan kan det gå. man synes lige det ser fint ud og så kan man alligevel ikke huske det.
Kan du selv oprette fælgen igeen. Det skal jo gøres med et ur eller lignende for at se at fælgen er lige og rund

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-08-06 15:05

Montering af eger

Først monteres samtlige indvendige eger og hjulet balanceres let. Efter denne foreløbige justering, isættes de udvendige eger. Herefter balanceres hjulet endeligt, så det ikke har slør til siden eller er ovalt.

Efterspænding

Egerne er tilbøjelig til at løsne sig efter nogen tids kørsel. Dette gælder især for nye hjul. Det anbefales derfor jævnligt at kontrollere egerne og evt. foretage efterspænding.

Men det er jo en god ide at købe et komplet egersæt til 79kr, fordi gl. eger let knækker eller et flot nyt komplet hjul med dæk og slange monteret til 1000kr.
Den bedste forklaring fåes til samling i yamaha KNALLERT kataloget s. 60
Du har vel DM kataloget, de fåes begge gratis ved THansen
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nivolo1

Dato : 10-08-06 17:50

men hvad mønster skal de i??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-08-06 18:00

Prøv art klikke lidt på de billeder der er i mit link

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-08-06 18:01
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-08-06 18:02
Kommentar
Fra : nivolo1

Dato : 10-08-06 18:02

sygt det er min egen samurai:D men man kan ikke tælle hvor langt der er mellem dem

Kommentar
Fra : nivolo1

Dato : 10-08-06 18:03

ku godt bruge et billed af forhjulet helt tæt på så ville det være let at tælle

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-08-06 18:09

Jeg var godt klar over at det var din egen samurai. Det kunne jeg se på brugernavnet. Derfor synes jeg også selv at det var skægt at bringe netop det.

Du skal bare sætte dem i det mønster der er brugt der. Der er 5 eger imellem hver gang. Prøv at se på det første billede af forhjulet

Kommentar
Fra : nivolo1

Dato : 10-08-06 18:10

så der skal være 5 eger imellemrum på indenvendige og på udvendige altså hver for sig?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-08-06 18:52
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-08-06 19:42

Nu er det jo ligetil

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 17-08-06 00:58

Prøv her
http://www.moto-leoni.dk/shop/product_info.php?cPath=27_121_236&products_id=2396

og så vælge ”vis stor billede”

Det er det beste billede jeg kunde finde..

MV.
Peter