/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / 3D Studio / Spørgsmål
10  bentjuul 190
Hvem kan tegne mig en tegning?
Fra : krøltop
Vist : 558 gange
50 point
Dato : 10-08-06 12:19

Hej.
Jeg har en ting som jeg gerne skal have tegnet i 3D og printet ud på papir. Hvem ved hvor man kan få hjælp til dette... det er en meget simpel ting. Har søgt efter 3D programmer (free downloads) for selv at kunne udføre opgaven..men fandt ingen.

Takker på forhånd!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-08-06 12:31

Her kan du tegne simple tegninger i 3D
http://da.openoffice.org/index.html
Rul lidt ned og hent en windows udgave
Efter installationen
start programmet draw
gå i hjælp (F1) og skriv 3d og tryk på vis
så får du en forklaring på dansk

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 10-08-06 12:49

Hvad er det du skal have tegnet?

Skethup er nemt at gå til - de har et samarbejde med Google
http://www.sketchup.com/
http://jp.sketchup.com/?section=products
http://jp.sketchup.com/index.php?title=Download+Page

mvh. Dr.Disco

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 10-08-06 13:19

Prøv Blender 3d. Her kan du lave lige fra det mest simple til det mest avancerede 3d grafik på markedet i dag. Programmet er open source (dvs gratis)

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 11-08-06 13:39

ovenstående programmer falder ikke lige i min smag - men måske skal jeg bare øve mig lidt mere. Venter lige og ser om andre har bedre forslag. Takker....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-08-06 14:39

Citat
ovenstående programmer falder ikke lige i min smag

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 12-08-06 11:12

og
Citat
men måske skal jeg bare øve mig lidt mere.

Ja - du skal øve dig. Det er ikke ligesådan at tegne i 3D. Og når du kan det så skal der også renderes og sættes lys, det er nærmest en videnskab for sig.

Bruger selv Rhinoceros til at tegne og så impotere jeg det til 3D Studio Max til at lyssætte og rendere. Det er en lang proces... og det har taget laaaaang tid at lære....

Men vis du har mod på det - så klø på.

mvh. Dr.Disco

Kommentar
Fra : tretentia

Dato : 12-08-06 22:43

Jeg har også forsøgt at finde et gratis program til en mindre opgave, nærmest bare at illustrere en kasse med sider med forskel på størrelser og synes heller ikke at nogen af de nævnte programmer er nemme at gå til. På et tidspunkt nogen år tilbage var der et lille program der var meget nemt at gå til for begyndere som jeg desværre ikke husker hvad hedder, jeg mener det var til windows 98. Dette lille program nærmest dannede 3D effekten ved et par klik på et værktøj, er der nogen der kan huske det kan det være det er noget for krøltop. De ovennævnte programmer er for svære hvis de ikke skal bruges mere end få gange og jeg siger som frk.Fidus at de heller ikke er noget for mig og ikke falder i min smag pga sværheden og tiden det tager at sætte sig ind i programmerne.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-08-06 10:49

Det tog mig 8,3 sek. at lave en firkantet kasse i 3D.
OpenOffice > draw > figurer > 3D ...............................vupti.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-06 10:48

http://sketchup.google.com/thankyou_win.html en lille light version der måske er til at overskue

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-09-06 11:06

Måske har krøltop opgivet.
[ ]

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-06 11:27

tjah - sad bare selv og ledte