/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Ingen lyd på tysk TV
Fra : a.kogler
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 09-08-06 21:01

Hejsa
Er der nogen som ved, hvorfor jeg ingen lyd har på tysk TV. Billedet er helt perfekt. DR1 og TV2 har fin lyd. Når jeg går ind i menuen står det "mono", og den kan ikke skiftes til stereo. Der er fællesantenne, som jeg nok tror er dels en parabol og dels en luftantenne. På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 09-08-06 21:59

Kanalen skal finjusteres.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 09-08-06 22:06

Hvordan er det hos naboerne????
Prøv at lad dit tv apparat søge efter kanalerne og selv lægge dem ind.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 09-08-06 22:49

Jeg tror ikke du skal foretage dig noget. Den kommer sikkert tilbage af sig selv igen.
Det er den slags der sker en gang imellem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-08-06 01:24

Dansk og tysk fjernsyn bruger forskellige stereolydsystemer. De fleste fjernsyn kan både det gamle mono lydsystem og begge stereosystemerne. De skal dog instilles til et af dem eller til automatisk valg.
Så du må til at læse brugsanvisningen og så ind i menuen og vælge det rigtige stereosystem.

fjernsynet kan godt stå til et "stereosystem" , selv om der er monolyd.

Opfat "stereolydsystem" som en måde at sende lyd på, der giver mulighed for stereo, eller to sprog samtidig. I sidstnævnte tilfælde er det manuelle valg strengt nødvendigt.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-08-06 14:29

Tyskland sender med andet stereosystem end Danmark. Hvis du er heldig, har din flimmerkasse omkobling derimellem, men det kræver nærlæsning af brugsanvisningen og en del massage af fjernbetjeneren

Godkendelse af svar
Fra : a.kogler

Dato : 14-08-06 21:37

Tak for svaret Teil.
Jeg har valgt dit svar, fordi du var den første, og fordi, alle kanalerne skulle finjusteres manuelt, men brugsanvisningen var ikke til nogen gavn. Tak allesammen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-08-06 22:10

Velbekomme