/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tilskud til tandlægeregning.
Fra : jesper.s
Vist : 3429 gange
85 point
Dato : 08-08-06 08:06

Hej.

Jeg modtager sygedagpenge, har gjort det i 1 ½ år, og vil spørge om der er nogle der ved om man kan få betalt tandlægeregning, da sygedagpenge ikke er særligt meget.

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 08-08-06 08:28

Hej
Nej. Du kan kun få det normale tilskud. Selv pensionister der ikke har en tillægsprocent på 100 kan ikke få uden de søger. Det månedlige beløb til kost m.m. udregnes ikke efter de faktiske udgifter, men efter et skema.
Du kan prøve at søge, men bliv ikke skuffet.
Torben

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 08-08-06 09:06

Her og nu ved jeg ikke noget om, men for fremtiden kan det godt betale sig at være basismedlem af sygesikringen Danmark, 95kr per kvartal for basis og efter et år i basis at have mulighed for at skifte imellem de forskellige grupper efter behov fx gruppe 5 til tilskud ved tandlægebehandling, kontingentet er højere, 275 per kvartal men når du har fået lavet dine tænder rykker du dig tilbage til basis.
Det er især smart hvis du skal have lavet mere end en et par småting.
Her er tilskudene ved tandbehandling.http://www.sygeforsikring.dk/default.asp?id=330
og her er andre ting der samtidig kan opnås tilskud til http://www.sygeforsikring.dk/Default.asp?ID=265
Det er også muligt at få lavet arbejdet i sverige eller tyskland eller andre eu /eøs - lande, hvor tandlægerne tage betydeligt mindre, og stadig få tilskud fra sygesikringen.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 08-08-06 09:08

Det lyder meget godt, men da jeg er syg kan jeg ikke blive medlem af Danmark.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 08-08-06 09:10

Strengt !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-06 09:32

Mulberry....Det er overhovedet ikke strengt, at man ikke kan blive medlem af sygeforsikringe "danmark" når man først er blevet syg, man heller ikke tegne en brandforsikring, når huset først er brændt ned.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 85 point
Dato : 08-08-06 09:37

Jespers.... hvis du bor i nærheden af tandlægehøjskolen, så prøv at tage derind, og se om de kan hjælpe dig, der skal du kun betale for materialerne

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 08-08-06 09:42

Tak for svaret Nordsted1. Jeg er så heldig at bo i København, så jeg vil straks henvende mig til dem.

God Sommer til alle.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-06 09:47

Selv tak, håber du kan få hjælp der. Det er ikke sikkert de er startet op efter sommerferien, men pøj med behandlingen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-06 09:52

Der er først åbent igen fra den 1.9.2006

http://www.odont.ku.dk/H/infopatienter.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-06 10:04

Reglerne om hjælp til tandbehandling findes ikke i Serviceloven, men i Aktivlovens §82. Der kan efter denne paragraf ydes hjælp til nødvendig, velbegrundet behandling, som man ikke selv har råd til at betale. Du skal i den forbindelse huske, at du skal have et overslag fra din tandlæge, som du skal have godkendt, inden du påtager dig udgiften.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 08-08-06 10:14

Hej
Jeg går selv på tandlægeskolen. For at blive visiteret til behandling der, skal det være noget de studerende kan lære af. Alm. plomber laver de ikke. Kun hos dem der er visiteret til anden behandling. Men prøv. Held og lykke
Torben