/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
gammel film
Fra : kirsten_merrild
Vist : 1183 gange
300 point
Dato : 07-08-06 20:25

for måske 30 år siden så jeg en film: "Den tatoverede dame", tror den var japansk, måske kinesisk. Kan ikke opdrive den nogen steder på den danske titlen, og husker ikke den engelske, ej heller instruktør osv
Mon nogen kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 07-08-06 20:47

Mon ikke det er "Irezumi" du tænker på?

http://www.imdb.com/title/tt0084153/

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 07-08-06 20:55

Det må det næsten være.
Kan huske at jeg selv har set den engang tilbage i 80'erne. Gjorde også indtryk på mig. Specielt stemningen i filmen.

Hvordan du finder den på dvd, ved jeg ikke. Filmen er 24 år gammel, så det bliver nok svært. Men ikke nødvendigvis umuligt.

Kommentar
Fra : kirsten_merrild

Dato : 07-08-06 21:16

Irezumi, er det navnet på film eller instruktør?

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 07-08-06 21:20

Det er filmens originaltitel (se link).

Instruktøren hedder Yoichi Takabayashi (Se "Directed by" - samme link).

"Den tatoverede dame" er den titel den har fået på dansk - og i en række andre europæiske lande.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 07-08-06 21:33
Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 07-08-06 21:36

Den engelske titel er - som du også kan se i linket: "Irezumi: Spirit of Tattoo".

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 07-08-06 22:12

Jeg kan ikke finde filmen på nogen dansk side. Det eneste sted er her: http://www.amazon.com/gp/offer-listing/6300218791/ref=dp_olp_2/002-7462275-9264850?ie=UTF8
Det er nok med engelske undertekster.

Prøv evt. at efterlyse den på en af de mange Køb & Salg-sider der er på nettet. f.eks. Den Blå Avis. De har en større filmsektion.

Accepteret svar
Fra : stimo1

Modtaget 300 point
Dato : 07-08-06 22:15
Kommentar
Fra : goldbeckholst

Dato : 07-08-06 23:35

Hej hej
Hvis du finder filmen på vhs-bånd, kan jeg evt. hjælpe med at få den over på dvd.

Bare et tilbud

Mvh
Goldbeckholst

Godkendelse af svar
Fra : kirsten_merrild

Dato : 08-08-06 07:42

Tak for svaret stimo1. Sikke en indsats, tusinde tak, nu har jeg da alle de oplysninger, jeg kar brug for, for at finde filmen. Jeg er ganske overvældet.

Og tak til dig goldbeckholst for dit tilbud. Jeg vender evt tilbage, når jeg har fået fat på filmen

Venligst Kirsten

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 08-08-06 17:37

Velbekomme. :)

Var en fornøjelse at hjælpe. Er selv meget filminteresseret. :)