/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Genvex Combi XL - varmt vand
Fra : Snippermanden1
Vist : 1009 gange
40 point
Dato : 07-08-06 20:24

Er den (før) lykkelige ejer af et Trelleborg 0-energihus med en Genvex Combi XL. I næsten ét år har Combien ikke lavet varmt vand uden at vi har tændt for el-patronen. Går ud fra at det ikke er særligt økonomiks at varme vandet med el-patronen, så den situation holder ikke i længden.

Islev VVS har nørklet med den i adstadigt temp i 6 måneder uden held.

Er det en om'er eller kan man gøre noget for at fixe den?

Kommentar
Fra : hjulmand81

Dato : 08-08-06 08:31

Hvis du har held med det så prøv at ret henvendelse til 3773 herinde han er rimelig skarp til den slags spørgsmål her.
Har selv haft samme problem med et Nilan VP18 anlæg efter vi købte hus. Først troede jeg at fyldningen i kompressoren var gået, men det viste sig at blæseren der skulle suge den fugtige varme luft ud af huset havde sat sig fast og så kunne anlægget så at sige ikke arbejde med noget. Efter jeg havde renset blæseren og sat den igang på ny blev vandet herligt at bade i igen uden elpatron.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-08-06 12:30

Vender lige tilbage senere!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-06 09:47

Hvis den laver lidt, lyder det bravt af manglende kølemiddelfylding, og dermed en eller anden utæthed.

Først.. Har du renset filtre i anlægget. Der skal sidde to?

Ventilatorerne skal være pæne rene. En beskidt scirocco ventilator yder kun det halve.

Ventilatorerne kører begge to?

Flader og vekslere er rene?

Du har ikke været ved at pille ved kontrolventilerne (dem i loftet), så unit'en ingen luft får?

Kører kompressoren hele tiden?

Bliver trykrøret fra kompressoren brændvarm?

Når ellers den kører, skulle den gerne levere varmt vand for 1/3 af prisen for elbåret og ca 1/2 pris af varmt vand produceret med fossile brændstoffer.

Hvor gammel er den iøvrigt?